به گزارش زیرنویس، جابر غائبی  با اعلام این خبر گفت: این قصابی‌ها اقدام به کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی و عرضه گوشت خارج از کشتارگاه و سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی می‌کردند که با اخذ حکم قضایی مبنی بر تهدید بهداشت عمومی با همکاری پلیس اماکن عمومی ، شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف […]

به گزارش زیرنویس، جابر غائبی  با اعلام این خبر گفت: این قصابی‌ها اقدام به کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی و عرضه گوشت خارج از کشتارگاه و سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی می‌کردند که با اخذ حکم قضایی مبنی بر تهدید بهداشت عمومی با همکاری پلیس اماکن عمومی ، شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی افزود: طرح ضربتی مبارزه با کشتار غیرمجاز دام از ۱۰ روز پیش همزمان با فعالیت مجدد کشتارگاه صنعتی دام پارس‌آباد با دستور دادستان و تعامل، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط و نیز تشکیل گشت‌های تیمی مشترک در این شهرستان تشدید شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پس از انجام الزامات و رعایت مقررات و رفع نواقص ساختارهای بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان ، فعالیت این کشتارگاه با مدیریت جدید و همت مضاعف در خدمات‌رسانی مطلوب تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی آغاز شده است ، لذا تمام قصابان و کباب فروشی‌ها ملزم به انتقال دام به کشتارگاه و کشتار و استحصال آن در محیطی کاملا سالم و بهداشتی هستند.

این مقام مسئول دامپزشکی شهرستان ادامه داد: تمام فرایندهای کشتار در کشتارگاه و انجام نظارت‌های لازم تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام و لاشه استحصال شده کاملا سالم، مطمئن و بهداشتی بوده و مشکلی در این زمینه نداریم.

غائبی با هشدار به صاحبان مراکز عرضه گوشت و قصابان متخلف شهرستان پارس‌آباد افزود: در صورتی‌که موارد بهداشتی رعایت نشده و گوشت قابل عرضه به مردم از کشتارگاه تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نشود مغازه خاطیان ضمن تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی پلمب می‌شود.

بهداشت مردم خط قرمز مسئولان دامپزشکی است

وی اظهار کرد: بهداشت و سلامتی مردم خط قرمز مسئولان بوده و با متخلفان این حوزه بدون اغماض طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی پارس‌آباد با قدردانی از دادستان و دستگاه قضایی در ورود به موضوع و دستور همکاری با دامپزشکی اظهار امیدواری کرد با تاکیدات مقامات عالی قضایی مبنی بر جمع‌آوری این معضل بهداشتی به‌زودی شاهد برچیده شدن بساط کشتار غیرمجاز در این شهرستان باشیم.

وی از مردم خواست به‌عنوان شهروند ناظر همیار خادمان خود در دامپزشکی باشند و ضمن گزارش کشتار غیرمجاز با شماره تماس ۳۲۷۲۲۳۲۵ به دامپزشکی جدا از خرید گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی خودداری نمایند.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

 

منبع خبر: رکنـا