به گزارش زیرنویس از اصفهان، مهران زینلیان اظهار کرد: حدود نیم میلیون خانه خالی در استان وجود دارد و ضروری است با جدیت به این حوزه ورود شویم و همه دستگاه‌ها به نحو مقتضی مأموریت خود را به سرانجام برسانند. وی ادامه داد: ساماندهی خانه‌های خالی و اعمال قانون مالیات بر آنها با استفاده از […]

- نیم میلیون خانه خالی در استان اصفهان وجود دارد

به گزارش زیرنویس از اصفهان، مهران زینلیان اظهار کرد: حدود نیم میلیون خانه خالی در استان وجود دارد و ضروری است با جدیت به این حوزه ورود شویم و همه دستگاه‌ها به نحو مقتضی مأموریت خود را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: ساماندهی خانه‌های خالی و اعمال قانون مالیات بر آنها با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تصویب و تاکید کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان قرار گرفت و مقرر شد با همکاری اداره کل مالیاتی، خانه‌های خالی استان حسب قوانین بالادستی اعمال قانون شوند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان بیان داشت: مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملاتی نقش مؤثری در تعیین قیمت بازار و عرضه مناسب مسکن دارند، از این رو ساماندهی این صنف بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: افزون بر ۹۰ درصد از واحدهای مشاور املاک استان از طریق سازمان اصناف به سامانه ثبت معاملات کشور متصل شده‌اند و این موضوع اتفاق مثبتی در راستای معاملات حوزه مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته با همکاری اداره کل تعزیرات استان و سازمان اصناف، بخش زیادی از واحدهای مشاور املاک استان رصد و با مشاهده تخلف اعمال قانون شدند، همچنین ساماندهی و ثبت آنها در سامانه‌های کشوری مورد توجه بازرسان قرار گرفته است.

بازنگری در حوزه تسهیلات بانکی

زینلیان تصریح کرد: موضوع دیگر مورد تاکید کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، استفاده از تسهیلات بانکی است و در این حوزه به یک بازنگری جدی نیازمندیم تا همه بانک‌ها و بانک مرکزی در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند تا برنامه دولت به بهترین نحو عملیاتی شود.

منبع: خبـرآنلاین