فصل بعد هم سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا سه به‌علاوه یک است با این تفاوت که تیم چهارم در سطح دو لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شود و اینطور نیست که در لیگ قهرمانان آسیا وارد بازی پلی‌آف شود. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به همراه قهرمان جام حذفی مستقیم وارد بازیهای لیگ […]

- یک تیم ایرانی در سطح دو لیگ قهرمانان آسیا!

فصل بعد هم سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا سه به‌علاوه یک است با این تفاوت که تیم چهارم در سطح دو لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شود و اینطور نیست که در لیگ قهرمانان آسیا وارد بازی پلی‌آف شود.

تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به همراه قهرمان جام حذفی مستقیم وارد بازیهای لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند و تیم سوم لیگ برتر هم در سطح دو لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شود. این تصمیم فدراسیون فوتبال به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

فصل آتی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به شکل متفاوتی برگزار می‌شود. البته شرط حضور تیم‌های اول و دوم لیگ برتر به همراه قهرمان جام حذفی در لیگ قهرمانان آسیا کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال است.  

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۵-۲۰۲۴ قرار است در سه سطح به نام‌های لیگ قهرمانان نخبگان آسیا (AFC Champions League Elite)، لیگ قهرمانان آسیای دو (AFC Champions League ۲) و چلنج لیگ آسیا (AFC Challenge League) برگزار شود.

منبع: خبـر ورزشی