چند روز پیش اینسایدر گزارش داد که مالک X به دلیل مسائل مربوط به انطباق اطلاعات نادرست با قانون خدمات دیجیتال اروپا، در نظر دارد شبکه اجتماعی‌اش را در کشورهای این اتحادیه از دسترس خارج کند. ایلان ماسک گزارش اینسایدر که ادعا می‌کرد منبعی آگاه صحبت‌های او در مورد مسدود کردن X در اروپا را […]

- ایلان ماسک شایعات را تکذیب کرد

چند روز پیش اینسایدر گزارش داد که مالک X به دلیل مسائل مربوط به انطباق اطلاعات نادرست با قانون خدمات دیجیتال اروپا، در نظر دارد شبکه اجتماعی‌اش را در کشورهای این اتحادیه از دسترس خارج کند.

ایلان ماسک گزارش اینسایدر که ادعا می‌کرد منبعی آگاه صحبت‌های او در مورد مسدود کردن X در اروپا را شنیده است، به‌شدت نادرست خواند و گفت که این وب‌سایت «نشریه‌ای واقعی» نیست. ایلان ماسک معمولاً میانه‌ی خوبی با رسانه‌های جریان اصلی ندارد و عبارت «به‌شدت نادرست» را به‌وفور برای تکذیب ادعاهای آن‌ها به کار می‌برد.

پیشتر ایلان ماسک در جریان بحثی در سال ۲۰۲۲ با تیری برتون، کمیسر اتحادیه‌ی اروپا در امور بازار داخلی و صنعت و کارآفرینی، ادعا کرده بود که با قوانین جدید و گسترده‌ی اروپا برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی «دقیقاً همسو» است. رفتارهای خلاف ادعای ایلان ماسک و نمونه‌هایی از پخش اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی، باعث جدال عمومی و طولانی بین او و برتون شد.

در نهایت برتون، ایکس را به نشر محتوای غیرقانونی و اطلاعات نادرست در اتحادیه اروپا متهم کرد و به صاحب آن ۲۴ ساعت فرصت داد تا پاسخ دهد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، ماسک در نهایت حالت تدافعی گرفت و ادعا کرد که نمی‌داند برتون به چه اطلاعات نادرستی اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

به ادعای اینسایدر اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد ایکس را با جریمه‌های قابل‌توجه تحت فشار قرار دهد، خروج از اروپا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف ناشی از جریمه سایت می‌شود. این جریمه‌های احتمالی می‌توانند سودآوری سایت را بسیار دشوار و از انتظاراتی که ماسک برای سودآوری ۲۰۲۴ در نظر دارد، دور کنند.

از طرفی حتی اگر اروپا تنها ۹ درصد از کاربران ماهانه‌ی جهانی ایکس را به خود اختصاص دهد، این موضوع می‌تواند آمار کاربرانی را که در حال حاضر نیز روبه‌کاهش هستند نزولی‌تر کند.

ادعای ماسک که بین محدود کردن آزادی بیان و از دست دادن پول بیشتر در توییتر گیر کرده است، ادعا می‌کند نشر اطلاعات نادرست در صفحات وب‌سایت اینسایدر رخ می‌دهد!

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین