درگیری ۲ همخانه ایرانی در فنلاند به قتل یکی از آنها منجر شد. این حادثه نوزدهم اردیبهشت سال۹۹ اتفاق افتاد. آن روز پلیس یکی از شهرهای فنلاند در جریان درگیری ۲ جوان ایرانی قرار گرفت و راهی محل حادثه شد. قاتل و مقتول با یکدیگر همخانه بودند و همسایه‌ها با شنیدن صدای درگیری، پلیس را […]

درگیری ۲ همخانه ایرانی در فنلاند به قتل یکی از آنها منجر شد. این حادثه نوزدهم اردیبهشت سال۹۹ اتفاق افتاد. آن روز پلیس یکی از شهرهای فنلاند در جریان درگیری ۲ جوان ایرانی قرار گرفت و راهی محل حادثه شد. قاتل و مقتول با یکدیگر همخانه بودند و همسایه‌ها با شنیدن صدای درگیری، پلیس را خبر کرده بودند. یکی از آنها با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و قاتل که در صحنه جنایت حضور داشت، دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها به قتل هموطن خود اعتراف کرد و پس از مدتی در دادگاه این کشور پای میز محاکمه رفت. با حکم دادگاه مرد جنایتکار به ۸سال زندان محکوم و راهی زندان شد اما پس از صدور این رأی، خانواده مقتول راهی دادسرای جنایی تهران شدند و درخواست کردند تا متهم را به ایران برگردانند. پدر مقتول که دیروز در دادسرای جنایی تهران حاضر شده بود به همشهری گفت: پسرم پیام متولد سال۷۴ بود. پسر بزرگ من بود و سال۹۸ برای تحصیل به فنلاند رفت. او بورسیه گرفته بود و در رشته حقوق درس می‌خواند. پسرم نابغه بود و همیشه در المپیادها مقام می‌آورد. حتی چند اختراع هم داشت.
وی ادامه داد: او اقامت فنلاند را داشت و به او خانه داده بودند. قاتل اما از بچه‌های محله‌مان بود که قاچاقی به آنجا رفته بود. پسرم از سر دلسوزی به قاتل اجازه داده بود تا زمانی که کارهای اقامتش درست می‌شود، در خانه او بماند اما نمی‌دانست که او  نمک می‌خورد و نمکدان را می‌شکند.
پدر مقتول ادامه داد: آنطور که ما شنیدیم پسرم از قاتل خواسته بود تا از خانه‌اش برود و کارهای اقامتش را انجام بدهد و برای همین قاتل با وی درگیر شده و جان پسرم را گرفته بود. حالا درخواست من این است که پرونده به کشور خودمان برگردد و متهم در اینجا پای میزمحاکمه برود.
با این شکایت، قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران دستور داد تا پرونده این جنایت از طریق اینترپل در اختیار بازپرس جنایی تهران قرار بگیرد. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

همشهری

+