سربابی چارلتون در سن ۸۶ سالگی در پی نبرد با زوال عقل درگذشت. چارلتون، قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس، محبوب قلب دیوید بکام و بازیکن مورد علاقه پدرش تد بوده است. همانطور که پدرش در مستند نتفلیکس تایید کرد، نام میانی دیوید بکام «رابرت» است که تد به خاطر عشق به بابی چارلتون این نام […]

سربابی چارلتون در سن ۸۶ سالگی در پی نبرد با زوال عقل درگذشت. چارلتون، قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس، محبوب قلب دیوید بکام و بازیکن مورد علاقه پدرش تد بوده است. همانطور که پدرش در مستند نتفلیکس تایید کرد، نام میانی دیوید بکام «رابرت» است که تد به خاطر عشق به بابی چارلتون این نام را بر روی پسرش گذاشت.

کاپیتان سابق سه‌شیرها در صحبت با بی‌بی‌سی از قهرمانش یاد کرد: «سر بابی همیشه به دنبال موفقیت در حرفه‌اش بوده اما بیشتر از آن به دنبال کمک به دیگران بوده است. و این ویژگی خاص اوست. او در زمین مورد احترام بود ولی در خارج از زمین حتی بیشتر محترم است. سر بابی یکی از دلایل اصلی پیوستن من به منچستریونایتد بود. به مدرسه فوتبال او پیوستم و همه چیز را مدیون سر بابی هستم زیرا اگر اینطور نبود، شاید این شانس را نداشتم که رویایم را برای بازی در باشگاهی که سال‌ها از آن حمایت می‌کردم و پدرم نیز طرفدارش بود زندگی کنم، بنابراین من و پدرم چیزهای زیادی را به او مدیون هستیم.»

بکام و چارلتون هر دو قهرمان لیگ و جام باشگاه‌های اروپا در دوران حضورشان در یونایتد بودند. در بیانیه باشگاه منچستریونایتد آمده است: «سر بابی برای میلیون‌ها نفر قهرمان بود، نه فقط در منچستر یا بریتانیا، بلکه در هر کجای دنیا که فوتبال بازی می‌شود».

سر بابی به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران‌ها شناخته می‌شود. او با انگلیس قهرمان جام‌جهانی ۱۹۶۶ شد و در اواخر همان سال توپ طلا را به دست آورد. او همچنین در ۷۵۸ بازی برای منچستریونایتد ۲۴۹ گل به ثمر رساند و به آنها کمک کرد تا اولین قهرمانی خود در جام باشگاه‌های اروپا را در سال ۱۹۶۸ به دست آورند. سر بابی با وجود بازی در پست هافبک ۴۹ بار در ۱۰۶ بازی برای انگلیس گلزنی کرد. او تقریباً تمام دوران بازی خود را در منچستریونایتد گذراند و به پاس‌ها و شوت‌های از راه دور شهرت داشت.

بیشتر بخوانید:

دل‌نوشته دیوید بکام برای اسطوره فقید منچستریونایتد؛ بدون بابی چارلتون شاید در تئاتر رویاها بازی نمی‌کردم/ حتی نام او را بر روی من گذاشتند

منبع: خبـر ورزشی