به گزارش زیرنویس به نقل از نیوز آم، «الکسی کلیموف» (Alexey Klimov) رئیس بخش کنسولی وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: ارمنستان با وجود تنش در روابط، همچنان از طرح های تاسیس سرکنسولگری روسیه در «کاپان» (Kapan) حمایت می کند. رییس بخش کنسولی وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط ادامه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از نیوز آم، «الکسی کلیموف» (Alexey Klimov) رئیس بخش کنسولی وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: ارمنستان با وجود تنش در روابط، همچنان از طرح های تاسیس سرکنسولگری روسیه در «کاپان» (Kapan) حمایت می کند.

رییس بخش کنسولی وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط ادامه داد: برنامه‌ های تاسیس سرکنسولگری روسیه در «کاپان» هیچ تغییری نکرده است. موافقت طرف ارمنی با افتتاح آن به قوت خود باقی است.

«الکسی کلیموف» در ادامه قول داد که اطلاعات تکمیلی در مورد تاریخ شروع عملیات اجرایی احداث سرکنسولگری در زمان مقتضی ارائه شود.

این در حالیست که «نیکول پاشینیان»، نخست‌ وزیر ارمنستان سوم مهر ماه سال جاری در سخنانی بی‌سابقه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که ارمنستان دیگر دلیل محکمی برای ادامه همکاری امنیتی با روسیه ندارد.

نخست وزیر ارمنستان سیاست‌های کاخ کرملین در بحران قره‌باغ را ناکارآمد توصیف و خطاب به ارمنستانی‌ها گفت که «اتحاد امنیتی با روسیه تا اینجای کار ناکارآمد» بوده و اقدام‌های این کشور برای حمایت از ارمنستان «ناکافی» است.

پاشینیان در بخش دیگری از سخنانش ادعاد کرده بود که «وقتی صحبت از حفاظت از امنیت و منافع ملی ارمنستان می‌شود، دستگاه‌های نظامی-امنیتی کشورهای متحد [روسیه و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی] ناکارآمدند.»

پاشینیان در سخنان پایانی در تلویزیون گفت: برای همه در ارمنستان آشکار شده است که ابزارهای سازمان پیمان امنیت جمعی و ابزار همکاری نظامی-سیاسی ارمنستان و روسیه برای حفاظت از امنیت خارجی ارمنستان کافی نیست.

منبع: مـهر