پرسپولیس ایران – استقلال تاجیکستان؛ شاگردان گل‌محمدی به دنبال برد با حضور هواداران
پرسپولیس ایران – استقلال تاجیکستان؛ شاگردان گل‌محمدی به دنبال برد با حضور هواداران

 تیم فوتبال پرسپولیس در سومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا فردا شب راس ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم فوتبال استقلال تاجیکستان است. سرخپوشان ایران در حالی روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران خود میزبان استقلال تاجیکستان هستند که از آخرین میزبانی‌شان با حضور هواداران در لیگ قهرمانان آسیا ۴ سال […]

- پرسپولیس ایران - استقلال تاجیکستان؛ شاگردان گل‌محمدی به دنبال برد با حضور هواداران

 تیم فوتبال پرسپولیس در سومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا فردا شب راس ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم فوتبال استقلال تاجیکستان است.

سرخپوشان ایران در حالی روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران خود میزبان استقلال تاجیکستان هستند که از آخرین میزبانی‌شان با حضور هواداران در لیگ قهرمانان آسیا ۴ سال و ۵ ماه و ۲ روز می‌گذرد. آخرین بار پرسپولیس در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال ۹۸ مقابل السد قطر با حضور تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی بازی کرد.  

حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باعث می‌شود روحیه و انگیزه بازیکنان برای ارائه بازی خوب همراه با نتیجه جلوی تیم استقلال تاجیکستان بالا برود و طرفداران سرخپوش می‌توانند ورزشگاه را برای تیم میهمان به جهنم تبدیل کنند.  

هر ۲ تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که یک شکست برابر تیم النصر را در لیگ قهرمانان آسیا متحمل شدند البته تیم پرسپولیس توانست برابر الدحیل قطر به برتری برسد، اما استقلال تاجیکستان مقابل حریف قطری به تساوی بدون گل دست یافت. در حال حاضر تیم پرسپولیس با ۳ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و تیم استقلال تاجیکستان هم در  قعر جدول قرار دارد.  

تیم فوتبال پرسپولیس با لشکری از مصدومان مواجه است و  میلاد سرلک و وحید امیری را به علت مصدومیت در این بازی در اختیار ندارد و یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی هم به علت  پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل نمی‌توانند تیم خود را همراهی کنند. نبود بازیکنان اصلی به دغدغه اصلی گل‌محمدی تبدیل شده است، اما بازیکن جوانی همانند میلاد سورگی در بازی مقابل پیکان با عملکرد خوبش نشان داد که در صورت اعتماد سرمربی تیم می‌تواند جایگزین خوبی برای نفرات اصلی باشد و نوید روز‌های خوبی را می‌دهد.  

پرسپولیس قبل از بازی با پیکان با مشکل گلزنی مواجه بود، اما شهاب زاهدی با هت‌تریک خود برابر خودروسازان نشان داد که شم گلزنی‌اش بالا است و می‌تواند کمک حال تیمش در خط حمله باشد. شاید تنها نگرانی گل‌محمدی در پست دفاع باشد که پورعلی‌گنجی بازیکن موثرش را در اختیار ندارد، اما زوج گولسیانی و کنعانی‌زادگان در خط دفاع می‌تواند خیال گل‌محمدی  را راحت کند.

شاگردان گل‌محمدی در  هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا توانستند در خارج از خانه برد ارزشمندی را کسب کنند و آن‌ها قصد دارند با حمایت هواداران پرشور خود در ورزشگاه آزادی برابر تیم استقلال تاجیکستان به برتری برسند تا وضعیت خود را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشند.  

سرخپوشان ایران به خوبی می‌دانند که رقابت برای صدرنشینی با تیم النصر عربستان سخت است و آن‌ها باید همه بازی‌ها را پیروز شوند تا بتوانند در پایان هفته ششم جزو تیم‌های دوم برتر قرار بگیرند و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند البته آن‌ها امیدوار به لغزش تیم النصر هستند تا با برد برابر حریفان خود بتوانند صدر را از این تیم عربستانی بگیرند.  

در آن طرف، تیم استقلال تاجیکستان صدرنشین لیگ داخلی‌اش است، اما در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نگرفته و با یک امتیاز در انتهای جدول رده بندی گروهش قرار دارد. این تیم به ۳ امتیاز بازی با پرسپولیس نیاز مبرم دارد تا همچنان امیدوار برای صعود از گروهش باشد در غیر این صورت شانسی برای راهیابی به مرحله بعدی را ندارد.  

«ایگور چرونچکو»  هدایت تیم استقلال تاجیکستان را برعهده دارد و جنیس بگونوویچ، جوزف اوکورو، سنین سبایی، سدریک گوگوآ، آرتور کارتاشیان، ایوان نووسلک و مجتبی مقتدایی مدافع سابق ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان، لژیونر‌های استقلال تاجیکستان هستند که باید دید چرونچکو به کدامیک از آن‌ها برابر پرسپولیس میدان می‌دهد.  

در این بازی از VAR استفاده می‌شود و  به طور حتم کمتر شاهد اشتباهات داوری خواهیم بود و  تیم‌ها هم به تصمیمات داور مسابقه اعتراض نمی‌کنند و بازی خود را انجام می‌دهند.  

باشگاه خبرنگاران