به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های دولتی فلسطین اعلام کردند که تا کنون ۱۶۵ هزار واحد مسکونی بر اثر بمباران غزه آسیب دیده‌ادند. براساس این گزارش همچنین ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در نوار غزه آسیب دیدند. همچنین ۲۰ هزار واحد مسکونی در حملات رژیم صهیونیستی به طور کامل تخریب شدند […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های دولتی فلسطین اعلام کردند که تا کنون ۱۶۵ هزار واحد مسکونی بر اثر بمباران غزه آسیب دیده‌ادند.

براساس این گزارش همچنین ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در نوار غزه آسیب دیدند. همچنین ۲۰ هزار واحد مسکونی در حملات رژیم صهیونیستی به طور کامل تخریب شدند یا دیگر برای سکونت مناسب نیستند.

پس از گذشت ۱۶ روز از نبرد طوفان الاقصی، دشمن اشغالگر صهیونیستی همچنان به کشتار و جنایت در حق بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی در نوار غزه ادامه می‌دهد، آن هم در شرایطی که آنها را از اساسی‌ترین نیازهای خود اعم از آب و غذا و دارو و سوخت محروم کرده است.

اوضاع در نوار غزه فاجعه بار است و روز گذشته نیز تنها ۲۰ کامیون از کمک‌های بشردوستانه وارد این باریکه شد که به هیچ وجه بخش ناچیزی از نیازهای مردم این منطقه را هم برطرف نمی‌کند. قبل از جنگ و در زمانی که این باریکه تحت محاصره بود، روزانه ۵۰۰ کامیون وارد این منطقه می‌شد و این یعنی اینکه ورود ۲۰ کامیون از مجموع ۸۰۰۰ کامیونی که در انتظار ورود به نوار غزه هستند، به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی حداقل نیازهای مردم این منطقه هم باشد و تنها ۰.۲۵ درصد از نیازهای آنان را برطرف می‌کند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته بمباران بازارهای غزه را که با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند، بمباران کرد. در بمباران بازار النصیرات و خان یونس ۲۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند و بخش از این بازارها نیز تخریب شد. دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه ۱۵ مورد بمباران تجمع فلسطینیان را در بازارها و مقابل نانوایی‌ها مستندسازی کرده است.

دشمن صهیونیستی برای شانزدهمین روز متوالی کشتار کودکان را در دستور کار قرار داده است، تا این لحظه ۱۸۷۳ کودک به شهادت رسیده و بیش از ۴۶۰۰ کودک دیگر زخمی شدند. بیش از ۷۳۰ کودک نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

از طرف دیگر، رژیم اشغالگر اماکن عبادی و دینی را هم مورد حمله قرار داده و تاکنون ۳۱ مسجد تقریباً به طور کامل تخریب شده و ۱۰ مسجد دیگر نیز خسارت دیده است. همچنین کلیسای ارتدوکس در غزه نیز مورد حمله قرار گرفت و ۳ کلیسای دیگر نیز خسارت جزیی دیده اند.

بیش از یک سوم ساختمان‌های مسکونی در نتیجه حملات اسرائیلی‌ها آسیب دیدند و بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و ۱۳ هزار واحد دیگر نیز خسارت جزیی دیدند.

حملات دشمن صهیونیستی به خانه‌های فلسطینیان و مناطق مسکونی در نوار غزه و قتل عام خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه نیز همچنان ادامه دارد و تا این لحظه ۵۷۴ خانواده قتل عام شدند که در مجموع ۳۶۰۳ نفر از اعضای این خانواده‌ها شهید شدند و ۸۳ خانواده بیش از ۱۰ نفر از اعضای خود را از دست دادند.

روز گذشته ۲۶۶ فلسطینی از جمله ۱۱۷ کودک و ۸۷ زن و فرد سالخورده در نوار غزه به شهادت رسیدند و ۶۸۴ نفر دیگر زخمی شدند که ۷۱ درصد آنها زن و کودک و سالخورده بودند.

منبع: مـهر