نجات دو تاجر خارجی از مخفیگاه آدم ربایان نقشه باجگیری آنان را نقشه برآب کرد.

به گزارش زیرنویس، چند روز قبل مرد جوانی که پا برهنه بود جلوی خودرویی عبوری را در یکی از جاده‌های فرعی اطراف تهران گرفت و در حالی که سراسیمه و آشفته بود از راننده خودرو درخواست کمک کرد. راننده وقتی دید مرد جوان به شدت زخمی شده و به سختی می‌تواند روی پاهایش بیاستد، او را به اولین مقر پلیس رساند.

مرد مجروح که رحمان نام دارد پس از مداوای اولیه بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: در یکی از کشورهای اطراف تاجر هستم و چند روز قبل با یکی از دوستانم که او هم تجارت می‌کند برای خرید و فروش به تهران آمدیم. کسی که قرار بود معامله را جوش بدهد و رابطمان بود زن جوانی بود که کبری نام داشت. براساس قرار قبلی به محل قرار رفتیم. کبری با یک خودروی پژو دنبالمان آمد و گفت ما را به شرکتشان می‌برد؛ اما بعد از یک ساعت ما را به باغی در اطراف تهران برد. قبل از اینکه فرصت کنیم سوالی بپرسیم چهار مرد به ما حمله کردند و دست و پاهایمان را بستند. بعد هم ما را کتک زدند تا با خانواده‌هایمان تماس بگیریم و پیغام آنها را که درخواست ۹۰ هزار دلار برای آزادیمان بود بفرستیم. ماجرا ادامه داشت و  هر شب یکی از آنها به صورت شیفتی نگهبان بود. با دوستم قرار گذاشتم او حواس نگهبان را پرت کند تا من فرار کنم و درصورتی که من موفق شدم، او هم لحظاتی بعد فرار کند. شبی که در جاده جلوی یک ماشین را گرفتم، نقشه‌مان را عملی کردیم. اما قبل از اینکه دوستم فرار کند بقیه همدستان نگهبان رسیدند، نمی دانم چه بلایی سر او آمده است.

این اظهارات رحمان در حالی بود که او اطلاعاتی در مورد مخفیگاه آدم ربایان نداشت.  محلی که او سوار ماشین عبوری شده بود تا به کلانتری برود تنها سرنخی بود که ممکن بود به پلیس کمک کند. پس از آن ماموران تیم تحقیق از آن نقطه دایر‌ه‌ای برای جست و جوی باغ مخوف ترسیم کرد.

این در حالی بود که بلافاصله پرونده‌ای در شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شده بود و بازپرس موسی رضازاده دستورات لازم برای ادامه تحقیقات تا آزادی گروگان دوم و دستگیری گروگانگیران را صادر کرده بود. در حالی که بررسی ها در این رابطه ادامه داشت، گزارش کشف بدن نیمه جان مردی که تبعه ایران نبود به پلیس اعلام شد.

چوپانی  در بیابان‌های اطراف تهران مرد غیر ایرانی را دیده بود که پایش گلوله خورده بود. او پلیس را خبر کرده بود. مرد مجروح در بیمارستان گفت دومین گروگان آدم ربایی ۹۰ هزار دلاری است و به او شلیک کردند. او گفت: خون ریزی شدیدی داشتم و تقریبا بیهوش بودم، گروگانگیران با با این احتمال که من مرده‌ام یا به زودی می‌میرم در بیابان رهایم کردند.

به این ترتیب سرنوشت دومین گروگان هم مشخص شد، اما دومین گروگان هم نتوانست اطلاعاتی در مورد باغی که در آن گروگان بوده بدهد. اما محلی که چوپان او را پیدا کرده بود توجه تیم تحقیق را جلب کرد و در نهایت با بررسی محل‌های پیدا شدن دو گروگان، کارآگاهان موفق به شناسایی باغ مخوف شدند.

در ادامه نگهبان باغ که او هم غیر ایرانی بود بازداشت شد و گفت: مدتی قبل یکی از هم وطنانم این باغ را اجاره کرد و دو ماهی می‌شود که نگهبان باغ هستم و در ماجرای گروگانگیری نقشی ندارم.

در پی این گفته‌های نگهبان دستگیر شده، هویت یکی دیگر از متهمان پرونده برملا شد و کارآگاهان اداره آگاهی موفق شدند متهم جوان را بازداشت کنند. او در تحقیقات به گروگانگیری سریالی از هموطنان خود با همدستی دو مرد و یک زن اعتراف کرد. با اعتراف مرد جوان تحقیقات برای دستگیری همدستانش و شناسایی مالباختگان دیگر به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.

منبع خبر: رکنـا