زورگیران خشن به زائران عرب در قم حمله کردند!
زورگیران خشن به زائران عرب در قم حمله کردند!

همشهری آنلاین نوشت: حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: ۲ متهم این پرونده با استفاده از موتورسیکلتی بدون پلاک و با سر و صورت پوشیده در مناطق پرازدحام و پرتردد که امکان فرار آنها بیشتر بوده‌ است اقدام به سرقت‌های متعدد کیف و تلفن همراه زائران عرب زبان به […]

- زورگیران خشن به زائران عرب در قم حمله کردند!

همشهری آنلاین نوشت: حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: ۲ متهم این پرونده با استفاده از موتورسیکلتی بدون پلاک و با سر و صورت پوشیده در مناطق پرازدحام و پرتردد که امکان فرار آنها بیشتر بوده‌ است اقدام به سرقت‌های متعدد کیف و تلفن همراه زائران عرب زبان به طور خاص در محل تقاطع عمار یاسر، خیابان انقلاب، سه راه خورشید، خیابان اراک و خیابان معلم می‌کردند. 

دادستان قم با اشاره به اینکه زوار عرب زبان اغلب کیف پول و مدارک خود را در کیف بندی جلوی گردن می‌اندازند، افزود: اگر مالباخته در مقابل آنها مقاومت می‌کرد با چاقو بند کیف وی را می‌بریدند و به سرعت از محل متواری می‌شدند. با ادامه سرقت‌های سریالی، تیم اداره عملیات ویژه آگاهی با استقرار متناوب در محل سرقت، متهمین را شناسایی کردند اما سارقان قصد فرار داشتند که در سه راه خورشید، با تیراندازی پلیس هردو متهم مجروح شدند.

این مسئول ادامه داد: یکی از آنها که جراحت کمتری داشت بلند شد و برای فرار از محل به زور موتورسیکلت یک راکب عبوری را سرقت کرد. اما در ادامه موتور را هم در خیابانی رها و این بار با تهدید یک خودروی تیبا که راننده‌اش خانمی جوان بود خودرو را سرقت کرد و متواری شد. متهم سپس به خانه خواهرش رفته و در آنجا مخفی شده بود که در نهایت با اقدامات و تحقیقات فنی پس از دو ماه دستگیر شد.

وی با اعلام رسیدگی به پرونده در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای قم و اظهارات شاهدان و مالباختگان و صدور دستورات قضایی لازم گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد دلار و دینارهای به سرقت رفته توسط خواهر یکی از متهمان به دلال‌های ارز فروخته می‌شد و مبالغ به دست آمده به منظور پولشویی به حساب متهمان و اقوام نزدیک آنان واریز شده‌ است.

غریب با اشاره به الزام قانون در تشکیل پرونده شخصیت متهمان در برخی جرایم گفت: براساس نظر یکی از کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی مستقر در واحد مددکاری دادسرای قم، متهمان در این پرونده دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی تشخیص داده شده‌اند. این افراد خودمحور، بی‌توجه به مقررات، قوانین، هنجارهای اجتماعی و حقوق دیگران، فاقد همدلی، بی‌عاطفه، دروغگو، ماهر در فریب دیگران، مسئولیت گریز، خشن و دارای رفتار تهاجمی، فاقد سیستم وجدان درونی و احساس گناه و پشیمانی هستند و تنها راه فرار از احساس پوچی و دلمردگی درونی‌شان خشونت و تجاوز به دیگران است.

وی ۴۰ فقره سرقت و کیف قاپی، سرقت مسلحانه در شب با چاقو، سرقت موتورسیکلت، پولشویی و مساعدت درخلاصی متهم از محاکمه را از عناوین اتهامی این پرونده در کیفرخواست صادره عنوان کرد و بر ضرورت برخورد قضایی قاطع و مقابله با سارقان بالاخص سرقت از زوار و گردشگران خارجی در راستای بسط و ارتقای امنیت عمومی در شهر قم تأکید کرد.

منبع: اطلاعات انلاین