مجتبی مقتدایی گفت: پرسپولیس از مدعیان قهرمانی در آسیاست اما این تیم کار راحتی برابر ما نخواهد داشت.

استقلال تاجیسکتان, پرسپولیس, لیگ قهرمانان آسیا - رجزخوانی بازیکن ایرانی استقلال برای پرسپولیس/ مثل النصر شما را هم به دردسر می‌اندازیم

تیم فوتبال استقلال تاجیسکتان در سالیان اخیر با حضور در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل به یک نام آشنا برای علاقه مندان به فوتبال ایران شده است. تیم تاجیک درحالی در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس به میدان خواهد رفت که در این تیم یک بازیکن ایران نیز وجود دارد. مجتبی مقتدایی مدافع سابق ذوب‌آهن اصفهان در این فصل لباس استقلال تاجیکستان را بر تن کرده است. از همین رو در آستانه بازی با پرسپولیس گفتگویی با این بازیکن داشته‌ایم.

چه شد به فوتبال تاجیکستان و استقلال رفتی؟ شرایط خودت چگونه است؟

دوست داشتم تجربه جدیدی را کسب کنم و در یک فضای متفاوت‌تری فوتبال بازی کنم. جدایی از خانواده و کشورم تصمیم بسیار سختی برای من بود. من در ایران نیز چند پیشنهاد داشتم ولی تصمیم گرفتم لژیونر شوم و از همین رو استقلال تاجیکستان را انتخاب کردم. استقلال تیم خوبی است و بهترین تیم تاجیکستان محسوب می‌شود و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارد و به نظرم انتخاب خوبی بود. در این تیم هم می‌توانستم بیشتر دیده شوم هم در سطح بالاتری همچون لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم. از تصمیمم راضی هستم و امیدوارم این روند بهتر شود. شرایط من در این تیم خیلی خوب است. و از حضور در این کشور و بازی در استقلال راضی هستم.

لیگ تاجیکستان چه سطحی دارد؟

لیگ تاجیکستان در حال پیشرفت است و تا چند سال آینده بهتر نیز خواهد شد. سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های سخت افزاری و استعدادیابی در این کشور شده و فوتبال این کشور در حال درگرگونی است. فدراسیون فوتبال تاجیکستان برنامه ویژه ای در زمینه دارد و به خوبی دارد کار می‌کند. کیفیت بازیکنان تاجیسکتانی خیلی بالا رفته و دنبال این هستند تا خود را به عنوان یک مدعی در فوتبال آسیا معرفی کنند. به نظرم در چند سال آینده از تاجیکستان و فوتبالش بیشتر خواهیم شنید.

مقابل پرسپولیس با یک تیم غیر ایرانی قرار می‌گیری. بازی با این تیم را چطور می‌بینی؟

خیلی خوشحال هستم که بعد از مدت‌ها به ایران باز می‌گردم و برابر بهترین تیم ایران یعنی پرسپولیس به میدان می‌روم. من بارها و بارها با تیم‌های ایرانی برابر پرسپولیس به میدان رفته‌ام اما این یک تجربه جدید و کاملا متفاوت است که حالا با یک تیم غیر ایرانی برابر پرسپولیس به میدان می‌روم. پرسپولیس تیم بزرگی است و در سالیان اخیر شایستگی خود را به خوبی نشان داده است و قطعا از مدعیان قهرمانی در آسیا نیز هست. امیدوارم نمایش خوبی برابر این تیم داشته باشیم و به نتیجه دلخواه خود برسیم. هر چند بازی برابر این تیم آن هم در ورزشگاه آزادی و با حضور تماشاگران این تیم کار برای ما سخت خواهد بود. اما ما نیز به خوبی ظرفیت‌های خود را نشان داده‌ایم و قطعا پرسپولیس مثل النصر بازی راحتی برابر ما نخواهد داشت. همچنین امیدوارم در این بازی بهترین خود باشم و بتوانم در بازی با پرسپولیس برای استقلال مثمر ثمر باشم تا در نهایت دست پر تهران را ترک کنیم.

النصر را در عربستان به دردسر انداختید.

با وجود ستاره‌های که النصر دارد بازی با این تیم به خودی خود سخت خواهد بود چه برسد به این که در خانه این تیم برابرش به میدان بروید. جو فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه خانگی این تیم وجود داشت که کار هر تیمی را سخت خواهد کرد. با همه این تفاسیر ما نمایش خوبی برابر این تیم داشتیم و حتی به گل نخست هم رسیدیم و از این تیم با آن هم ستاره در خانه جلو افتادیم و نشان دادیم تیم دسته و پا بسته‌ای نیستیم. النصری‌ها با توجه به ستاره‌های که در اختیار داشتند و با تجربه این بازیکنان موفق شدند بازی را به سود خود تمام کنند. ما نمایش خوبی برابر النصر داشتیم و این تیم را به دردسر انداختیم و شایستگی‌های خود را به خوبی به نمایش گذاشتیم. مسلما در ادامه نیز همین روند ادامه خواهد داشت و حریفان برابر ما کار آسانی نخواهند داشت.

در گروه مرگ امیدی برای صعود دارید؟

قطعا برای صعود به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امید زیادی داریم هر چند در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. اما همه‌ای جذاب فوتبال به غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است. استقلال تجربه صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان را با شکست الهلال عربستان در کارنامه خود دارد و ما می‌توانیم تاریخ را تکرار کنیم. در بازی‌های باقی‌مانده به طور حتم با صد در صد توان خود به میدان خواهیم رفت و تلاش می‌کنیم از این گروه سخت صعود کنیم.

منبع: خبـر ورزشی