حسین دوام سرپرست معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: «در پی شکایت باشگاه پرسپولیس از نماینده خود جهت دریافت مطالبات باشگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا، حکم دادگاه قضایی کارکنان دولت و دادگاه تجدیدنظر به نفع پرسپولیس صادر شد. در پی شکایت باشگاه از ایشان با موضوع تصرف غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از اموال دولتی، منظور […]

- جزئیات تازه درباره محکومیت ۷۲هزار دلاری عضو سابق باشگاه پرسپولیس

حسین دوام سرپرست معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: «در پی شکایت باشگاه پرسپولیس از نماینده خود جهت دریافت مطالبات باشگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا، حکم دادگاه قضایی کارکنان دولت و دادگاه تجدیدنظر به نفع پرسپولیس صادر شد. در پی شکایت باشگاه از ایشان با موضوع تصرف غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از اموال دولتی، منظور نمودن پاداش برای خود، تضییع اموال دولتی و اختلاس به میزان ۷۲ هزار و یکصد دلار، پرونده به دادگاه کیفری مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع شد.

شکایت باشگاه پرسپولیس با این توضیح که ایشان به‌عنوان نماینده باشگاه و جهت دریافت مطالبات باشگاه به کشور مالزی سفر می‌کند و در بازگشت از آن کشور، از استرداد و تحویل عین دلارهای امانی اخذ شده از AFC به باشگاه به بهانه داشتن مطالبات معوقه خودداری می‌نماید، اقدام به شکایت می‌کند. دادگاه پس از برگزاری جلسه رسیدگی و ارائه دفاعیات توسط این معاونت، طبق رأی دادگاه بدوی، اتهام وارده به ایشان را محرز و مسلم دانسته و نامبرده به تحمل سه سال حبس و انفصال دائم از کلیه مشاغل دولتی و همچنین استرداد مبلغ فوق به باشگاه پرسپولیس و دو برابر مبلغ یادشده به‌عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم می‌نماید.

این حکم پس از ابلاغ به طرف خواسته، مورد اعتراض قرار گرفته و به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع می‌شود و بعد از برگزاری جلسه رسیدگی با حضور و دفاعیات مناسب وکیل باشگاه نهایتا رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر تأیید دادنامه بدوی در بخش رد مال مبلغ ۷۲ هزار و یکصد دلار به باشگاه پرسپولیس صادر شده که البته به لحاظ فقدان سابقه کیفری محکوم علیه و سوابق ورزشی نامبرده حبس موضوع حکم به هشت ماه تخفیف و ایضاً کیفر انفصال دائم از خدمات دولتی به شش ماه کاهش و جزای نقدی نیز به پرداخت یک چهارم تقلیل یافته است». رأی مذکور قطعی و در بخش رد مال به نفع باشگاه پرسپولیس صادر شده است.

در ادامه همین مطلب بخوانید: جلسه درویش و خطیر با مهدی تاج/ خواسته مشترک پرسپولیس و استقلال درباره چیست

منبع: خبـر ورزشی