برد پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان دور از دسترس نیست
برد پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان دور از دسترس نیست

ناصر ابراهیمی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی سرخپوشان برابر تیم استقلال تاجیکستان اظهار کرد: فوتبال تاجیکستان جزو درجه ۲ آسیا است و بردن این تیم دور از دسترس نیست. البته حریفانی که احساس می‌کنیم ضعیف هستند شاید دفاعی بازی کنند و به عقب بکشند و بازی را ببندند و خدا کند به آن صورت […]

- برد پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان دور از دسترس نیست

ناصر ابراهیمی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی سرخپوشان برابر تیم استقلال تاجیکستان اظهار کرد: فوتبال تاجیکستان جزو درجه ۲ آسیا است و بردن این تیم دور از دسترس نیست. البته حریفانی که احساس می‌کنیم ضعیف هستند شاید دفاعی بازی کنند و به عقب بکشند و بازی را ببندند و خدا کند به آن صورت  نشود. اگر تیم استقلال تاجیکستان، دفاعی بازی کرد باید پرسپولیسی‌ها با حوصله بازی کنند و حفظ توپشان را بیشتر کنند. اگر هم متعادل بازی کردند که ۹۰ درصد تیم پرسپولیس بازی را برنده می‌شود.

ابراهیمی درباره اینکه تیم پرسپولیس بعد از ۴/۵ سال با حضور هوادارانش در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریف خود می‌رود، گفت: بازی با تماشاچی انگیزه‌ای به بازیکنان می‌دهد. ما هم زمانی که بازی می‌کردیم دوست داشتیم دور تا دور ورزشگاه تماشاچی باشد و  وقتی تماشاگر در استادیوم  باشد بازیکن از لحاظ روحی و روانی یک حال و هوای دیگری پیدا می‌کند و می‌خواهد خودی نشان بدهد. تیم  النصر عربستان که به همراه رونالدو به تهران آمد دیدید که بازی با این تیم در استادیوم خالی از تماشاگر بی روح بود. به نظرم  قرار دادن جایگاه بانوان در طبقه دوم اشتباه محض است و جایگاه بهتری باید برای بانوان در نظر بگیرند. در مجموع حضور تماشاگران در روحیه بخشی به بازیکنان موثر است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان چند بازیکن تاثیرگذار خود را در این بازی ندارند، گفت: یک تیم وابسته به بازیکن نیست و قبول نمی‌کنم که بازیکن ذخیره از بازیکن داخل زمین ضعیف‌تر باشد.  به نظرم نیمکت یک  تیم باید قوی‌تر از بازیکنان داخل زمین باشد و هر لحظه‌ای که بازیکن مصدوم شد جایگزین داشته باشد تا خیال سرمربی راحت باشد. به طور مثال اگر دروازه بان اصلی مصدوم شد و جایش را گلر دوم گرفت، نباید بهانه بگیرند که به خاطر اینکه گلر اصلی مان را نداشتیم شکست خوردیم و این‌ها بهانه‌های بیخودی و الکی است. گلر ذخیره باید قوی باشد که هر لحظه بتواند جایگزین دروازه بان اصلی شود.

او درباره هت تریک شهاب زاهدی باعث می‌شود که مشکل گلزنی پرسپولیس حل شود، گفت: به هر حال نباید ما به دنبال این باشیم که فقط شهاب زاهدی به عنوان مهاجم باید گل بزند و در تیم‌های اروپایی بیشتر گل‌ها را هافبک‌ها می‌زنند. این نباشد که بگویند، چون ما فوروارد نداشتیم بازی را باختیم و این صورت نیست و هافبک‌ها باید گلزن باشند. سیستم‌ها که بازی نمی‌کنند بلکه نفرات بازی می‌کنند و این طور نباشد که فقط مهاجم باید گل بزند. گل‌های قشنگی هم زاهدی در بازی با پیکان زد، اما روی یک نفر برای گلزنی نباید اکتفا کرد و بازی بعدی گل نزند نباید از او انتقاد کنیم.

ابراهیمی درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی با استقلال تاجیکستان گفت: به نظرم پرسپولیس این بازی را پیروز می‌شود، اما تعداد گل را نمی‌توانم پیش بینی کنم.  

باشگاه خبرنگاران