چند وقت پیش که پیشکسوتان استقلال دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند با خرد جمعی خطیر و نکو را آشتی دهند، مدیرعامل استقلال از حسن روشن خواست تا کمیته فنی تشکیل دهد و از این طریق رابط بین مدیرعامل و سرمربی باشد و در صورت انتخاب بازیکن توسط مدیرعامل یا سرمربی این کمیته فنی […]

- باید سامره را کنار بگذارند تا به استقلال بیایم/ نمی‌خواهد رفیق صمیمی‌اش را کنار بگذارد

چند وقت پیش که پیشکسوتان استقلال دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند با خرد جمعی خطیر و نکو را آشتی دهند، مدیرعامل استقلال از حسن روشن خواست تا کمیته فنی تشکیل دهد و از این طریق رابط بین مدیرعامل و سرمربی باشد و در صورت انتخاب بازیکن توسط مدیرعامل یا سرمربی این کمیته فنی باشد که تأیید نهایی را اعلام کند. هدف خطیر هم این بود که دیگر دلخوری بین او و نکونام بابت انتخاب و معرفی بازیکن پیش نیاید. در آن زمان پاسخ حسن روشن به خطیر این بود: «تا زمانی که سامره باشد به استقلال نمی‌آیم.» یعنی شرط اول و آخر روشن کنار گذاشتن سامره بود.

اما خطیر در پاسخ به روشن گفته بود: «سامره دوست صمیمی من است. برایم سخت است که او را کنار بگذارم.» اما روشن بازهم مصرانه شرط خود را بیان کرده بود. مدیرعامل استقلال هم تأکید روشن مبنی بر کنار گذاشتن سامره را دیده و از او فرصت خواسته بود تا برای تشکیل کمیته فنی و همچنین کنار گذاشتن سامره تصمیم نهایی خود را بگیرد.

الان چند وقتی است از آن جلسه می‌گذرد و برای اینکه از چند و چون ماجرا بیشتر با اطلاع شویم سراغ حسن روشن رفتیم و به عنوان نخستین سؤال از او پرسیدیم که چرا هنوز کمیته فنی تشکیل نشده است. پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سؤال گفت: «من همان روز هم به خطیر گفتم شرط من برای پذیرش ریاست کمیته این است که سامره را از تیم استقلال کنار بگذارند. اگر این شرط اعمال شد بعد بیست نفر از پیشکسوتان استقلال را دعوت می‌کنیم و از بین این بیست نفر پنج نفر که اصلح‌تر هستند را به عنوان اعضای کمیته فنی اعلام خواهیم کرد، اما همه اینها منوط است به اینکه سامره از استقلال برود.» شرط شما توسط آقای خطیر پذیرفته شد؟ روشن پاسخ می‌دهد: «از ما وقت خواست اما به نظر می‌رسد نمی‌خواهد رفیق صمیمی‌اش را کنار بگذارد. در حالی که استقلال جای رفیق‌بازی نیست. نمی‌شود که من بیایم و بعد بگویم رفیقم هم باید باشد. اما شرط من در مورد پذیرش کمیته فنی تغییر نکرده است و همچنان می‌گویم باید سامره را کنار بگذارند تا به استقلال بیایم.» حسن روشن قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و از طرفی هم خطیر همانطور که پیش از این هم مطرح کرده است رفاقت دیرینه‌ای با سامره دارد و احتمال اینکه او را کنار بگذارد خیلی ضعیف است. به این ترتیب و با توجه به شرط حسن روشن بعید است کمیته فنی تشکیل شود. تجربه نشان داده که ادعای تشکیل کمیته فنی بی‌اساس بوده و هیچ‌گاه این کمیته کارش را به صورت جدی در تیم استقلال شروع نکرده است.

منبع: خبـر ورزشی