تاریخ‌سازی به سبک دختر پاراتکواندوکار ایران
تاریخ‌سازی به سبک دختر پاراتکواندوکار ایران

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی رزا ابراهیمی، نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم، در دیدار فینال مقابل کاملیا دوسمالف از قزاقستان با نتیجه ۳۴ بر ۱۵ پیروز شد و به مدال طلا رسید. او در دور اول استراحت داشت و در اولین رقابتش در مصاف با لی یوجی از چین با نتیجه ۹ بر هشت […]

- تاریخ‌سازی به سبک دختر پاراتکواندوکار ایران

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی رزا ابراهیمی، نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم، در دیدار فینال مقابل کاملیا دوسمالف از قزاقستان با نتیجه ۳۴ بر ۱۵ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

او در دور اول استراحت داشت و در اولین رقابتش در مصاف با لی یوجی از چین با نتیجه ۹ بر هشت پیروز شد و به فینال رسید.

در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی مریم عبدالله‌پور، مهدیه‌سادات حسینی و نرگس جوادی در پاراتکواندو صاحب مدال برنز شدند. در این روز نیز سعید صادقیان‌پور نقره گرفت و رزا ابراهیمی به اولین مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.

این اولین دوره حضور پاراتکواندوی ایران در بازی‌های پاراآسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده دارد که در روز پایانی علیرضا بخت، لیلا میرزایی و حامد حق‌شناس به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی سعید صادقیان‌پور، نماینده پاراتکواندوی ایران، در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم در فینال به مصاف نماینده مغولستان رفت. او در این مبارزه با نتیجه دو بر شش شکست خورد و به مدال نقره پاراتکواندو رسید. این اولین مدال نقره پاراتکواندو ایران در تاریخ بازی‌های پاراآسیایی است.

صادقیان‌پور در دور نخست استراحت داشت و در اولین دیدارش مقابل نماینده کره با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز شده و به نیمه‌نهایی رسید. او در نیمه‌نهایی در مصاف با نماینده ازبکستان ۲۵ بر ۱۳ پیروز و راهی فینال شد.

به جز صادقیان‌پور، مهدی پوررهنما، رزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی، نمایندگان ایران، در دومین روز بازی‌های پاراآسیایی‌اند که به فینال راه یافته‌اند.

در نخستین روز از این مسابقات نیز مریم عبدالله‌پور، مهدیه‌سادات حسینی و نرگس جوادی در پاراتکواندو صاحب مدال برنز شدند.

این اولین حضور پاراتکواندو در بازی‌های پاراآسیایی است. ایران در این دوره ۱۰ نماینده در پاراتکواندو دارد. علیرضا بخت، لیلا میرزایی و حامد حق‌شناس در روز پایانی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

باشگاه خبرنگاران