به گزارش زیرنویس، بالاخره پس از ۷ ماه و طبق آخرین وعده دولتی ها مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت و با آنها تسویه حساب شد اما هنوز بخشی از پول کلزاکاران باقی مانده است. قیمت خرید تضمینی کلزا نخست هر کیلو ۲۲ هزار تومان بود که با افزایش ۸ هزار تومانی به هر کیلو […]

به گزارش زیرنویس، بالاخره پس از ۷ ماه و طبق آخرین وعده دولتی ها مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت و با آنها تسویه حساب شد اما هنوز بخشی از پول کلزاکاران باقی مانده است.

قیمت خرید تضمینی کلزا نخست هر کیلو ۲۲ هزار تومان بود که با افزایش ۸ هزار تومانی به هر کیلو ۳۰ هزار تومان رسید.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران در این خصوص به خبرنگار زیرنویس گفت: ۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد اما هنوز بخشی از مطالبات کلزاکاران باقی مانده که قرار است طبق وعده مسئولین هفته آینده پرداخت شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه تاکنون تقریبا ۷۲ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است، گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون ۲۸ درصد مطالبات کلزاکاران باقی مانده که قرار است هفته آینده به حساب کشاورزان واریز شود.

ایمانی تاکید کرد: مطالبات کلزاکاران مربوط به مابه التفاوت افزایش قیمت کلزا است که پس از تجدیدنظر از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: به زودی قرار است لایحه بودجه ۱۴۰۳ تقدیم مجلس شود و دولت باید برای ۱۱.۵ میلیون تن گندم و بر مبنای قیمت جدید سال آینده، ردیف اعتباری بگیرد.

بنابراین از امروز باید فکری برای این موضوع مهم اندیشید که فرودین ماه سال آینده که برداشت گندم آغاز می شود، کشاورزان دغدغه ای نداشته باشند.

منبع خبر: رکنـا