کاراته قهرمانی جهان| پایان روز نخست با ۲ شانس مدال طلا و برنز و حذف کاتاروها
کاراته قهرمانی جهان| پایان روز نخست با ۲ شانس مدال طلا و برنز و حذف کاتاروها

در نخستین روز از مسابقات کاراته قهرمانی جهان، خدابخشی به فینال راه یافت و گنج زاده به رده بندی رسید اما کاتاروها از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

به گزارش زیرنویس، در روز نخست (سه شنبه ۲ آبان) مسابقات کاراته قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به میزبانی بوداپست مجارستان، رقابت های کاتای انفرادی و مبارزات اوزان ۶۸- ، ۶۸+ ، ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم برگزار شد و در پایان دو نماینده ایران راهی دیدار فینال و رده‌بندی شدند.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی خدابخشی نماینده شایسته کاراته ایران ابتدا ۹ بر صفر نماینده قطر را از پیش رو برداشت. او در دور دوم کاراته کای لیبی را ۵ بر صفر از پیش رو برداشت. نماینده ایران در دور سوم کاراته کای بوسنی را ۵ بر ۲ شکست داد.

خدابخشی در دور چهارم و در حساس ترین مبارزه خود محمد الجعفری اردن یکی از بهترین های این وزن جهان را ۴ – ۴ از پیش رو برداشت تا راهی دیدار نیمه نهایی شود. نماینده کاراته ایران در دیدار نیمه نهایی ۶ بر ۵ از سد شیمیدا ژاپن گذشت تا فینالیست شود.

مهدی خدابخشی روز شنبه ۶ آبان ماه برای کسب مدال طلا به روی تاتامی رود.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، سجاد گنج زاده ابتدا نماینده مقدونیه را ۲ بر یک شکست داد. او در مبارزه دوم کاراته کای چین تایپه را ۵ بر صفر شکست داد. قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مبارزه سوم و حساس خود موفق شد ۳ – ۳ از سد طارق حمدی عربستانی عبور کند. گنج زاده در بازیهای المپیک نیز در فینال برابر این کاراته کای عربستانی به برتری رسیده بود.

نماینده کاراته ایران در مبارزه چهارم ۵ بر ۳ از سد نماینده اسپانیا عبور کرد. گنج‌زاده در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۳ برابر مهدی فیلالی از فرانسه شکست خورد و به دیدار رده بندی وزن مسابقات قهرمانی جهان راه یافت.

️ گنج زاده روز شنبه ۶ آبان ماه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می رود.

دیگر نمایندگان کاراته ایران در روز نخست ، محمد صدرا شیدزی و مهسا افسانه در کاتای انفرادی، مبینا حیدری و لیلا برجعلی در کومیته انفرادی بودند که با شکست برابر حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

 

 

منبع: فارس