انهدام شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت در کرمان/ ۱۰سرشبکه اصلی بازداشت شدند
انهدام شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت در کرمان/ ۱۰سرشبکه اصلی بازداشت شدند

در یک عملیات منسجم اطلاعاتی، شبکه سازمان یافته قاچاق فرآورده‌های نفتی به صورت همزمان در کرمان و چهار استان دیگر کشور مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفت و متلاشی شد.

به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس‌کل دادگستری استان کرمان در تشریح جزییات این خبر افزود: شبکه مذکور در طول مدت فعالیت خود، بیش از ۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی را از کشور خارج کرده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اعلام کرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه کرمان، تعداد ۱۰ نفر از سرشبکه های اصلی دستگیر شدند و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و دستورات لازم به منظور شناسایی و دستگیری سایر عوامل شبکه صادر شده است.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: از این شبکه بالغ بر هزار کارت سوخت مهاجر و بیش از ۳۵۰ حواله گلخانه متخلف شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه برخورد دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت جامعه سخت و عبرت‌آموز خواهد بود، بیان داشت: قوه قضائیه به منظور احقاق حق عامه با همه افراد دخیل در موضوع قاچاق سوخت برخورد خواهد کرد و اجازه اخلالگری در تامین نیازهای مردم را به کسی نخواهد داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: این شبکه شامل برخی دلالان، جایگاه داران، گلخانه داران، دارندگان کارت های مهاجر و غیره در پنج استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، همدان و چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به اینکه مردم در برخی مناطق جنوبی استان کرمان با کمبود سوخت مواجه هستند، افزود: متاسفانه علی رغم اینکه دولت، بیش از نیاز واقعی مردم، در حال تامین سوخت برای شهروندان است؛ اما عده ای سودجو و فرصت طلب برای به دست آوردن سود بادآورده، اقدام به قاچاق سوخت مورد نیاز مردم به خارج از کشور می کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان از تلاش های شبانه روزی نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و به ویژه روسا و دادستان های سراسر استان به ویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج در برخورد با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت جامعه تقدیر و قدردانی کرد.

قاچاق سوخت طی چندسال اخیر در کرمان به دلیل نزدیکی به مرزهای جنوبی و شرقی تشدید شده و غیر از تاراج سرمایه های ملی کشور، هر از گاهی به حوادث دلخراشی نیز می انجامد.

منبع خبر: رکنـا