پاسخگوی شبهات پرونده قتل داریوش مهرجویی کیست؟
پاسخگوی شبهات پرونده قتل داریوش مهرجویی کیست؟

امیر طوسی نژاد خبرنگار اطلاعات نوشت: اطلاع رسانی قطره چکانی و ناصحیح از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی شان در کرج در حالی  پس از دستگیری متهمان این جنایت ادامه دارد که سئوالات مختلفی از سوی افکار عمومی مطرح شده ولی تاکنون پاسخی به آن ها داده نشده است. پس از […]

- پاسخگوی شبهات پرونده قتل داریوش مهرجویی کیست؟

امیر طوسی نژاد خبرنگار اطلاعات نوشت: اطلاع رسانی قطره چکانی و ناصحیح از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی شان در کرج در حالی  پس از دستگیری متهمان این جنایت ادامه دارد که سئوالات مختلفی از سوی افکار عمومی مطرح شده ولی تاکنون پاسخی به آن ها داده نشده است.

پس از کشف اجساد این کارگردان توانمند و بنام کشورمان و همسرش وحیده محمدی فر در ویلای شخصی شان واقع در زیبادشت پردیس کرج ، تحقیقات کارآگاهان پلیس جنایی آغاز شد.

جزئیات دقیق از نحوه ورود عاملان جنایت به خانه ویلایی ،کشف آثار و شواهد در صحنه جرم و موضوعات مشابه دیگر، از جمله مواردی است که نمی توان از پلیس و دستگاه قضا انتظار داشت در همان مراحل اولیه تحقیقات به بیان آن بپردازند، به ویژه اگر پای اتباع بیگانه در میان باشد.

 ۵ روز پس از این ماجرا، سخنگوی پلیس از دستگیری عامل اصلی جنایت و همدستانش خبر داد و فقط به بیان این مساله اکتفا کرد که انگیزه متهمان، اختلاف شخصی و مالی بوده است؛ البته سردار منتظر المهدی ۲ روز بعد بر این موضوع تاکید کرد که بر اساس تصمیم وزارت کشور،مقرر شده است هرگونه اطلاع‌رسانی درباره  این پرونده از سوی دستگاه قضا انجام شود.

فارغ از چرایی اتخاذ این تصمیم نابه جا و غیرکارشناسی در حوزه اطلاع رسانی ، نباید از این نکته غافل شد که تصمیم گیری درباره چگونگی اطلاع رسانی ، رسیدگی و یا هر موضوع مرتبط با هر پرونده ای، بر عهده مقام قضایی است و در حقیقت بازپرس یا قاضی پرونده بر اساس علم و آگاهی اش ، تصمیماتی را اتخاذ می کند، لذا تصمیم گیری از سوی نهاد های دیگر لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد و نمی توان بر پرونده ای که به گفته پلیس و دستگاه قضا، فقط جنبه شخصی و انتقام جویی دارد، برچسب امنیتی زد.

از سویی دیگر وقتی چنین تصمیمی  از سوی نهادی خارج از دستگاه های مرتبط با رسیدگی به  پرونده اتخاذ می شود، به طور حتم جزئیات به طور کافی و لازم با هدف اقناع افکار عمومی اعلام نخواهد شد.

از زمان اعلام دستگیری متهان این پرونده تاکنون  ۶ روز می گذرد ولی تاکنون هیچگونه نشست خبری برگزار نشده و به این ترتیب سئوالات خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم و جامعه هنری کشورمان از این پرونده بدون پاسخ مانده است.

لذا در چنین شرایطی مردم برای کسب اخبار این پرونده، سراغ رسانه های خارجی خواهند رفت و این رسانه ها انتقال مفاهیم دیگر در کنارگمانه زنی های دیگر را به مخاطب القا خواهند کرد؛ لذا بهتر بود روسای قوای مجریه و قضائیه در کنار دستور پیگیری ویژه این پرونده، درباره نحوه اطلاع رسانی و پاسخگویی به مردم هم تصمیماتی را اتخاذ و ابلاغ می کردند.

منبع: اطلاعات انلاین