روح الله رستمی نایب قهرمان شد
روح الله رستمی نایب قهرمان شد

مسابقات وزنه برداری بازی‌های پاراآسیایی امروز چهارشنبه پیگیری شد. در این روز از مسابقات و در دسته ۸۰- کیلوگرم مردان روح الله رستمی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی موفق به کسب گردن آویز نقره شد. وی در پایان حرکت سوم با مهار ۲۳۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیده بود، […]

- روح الله رستمی نایب قهرمان شد

مسابقات وزنه برداری بازی‌های پاراآسیایی امروز چهارشنبه پیگیری شد.

در این روز از مسابقات و در دسته ۸۰- کیلوگرم مردان روح الله رستمی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی موفق به کسب گردن آویز نقره شد.

وی در پایان حرکت سوم با مهار ۲۳۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیده بود، اما «ژیائوفی گو» از چین که با مهار وزنه ۲۳۶ عملا به مدال نقره رسیده بود، در حرکت چهارم که گویا بتازگی در قانون گنجانده شده، تقاضای وزنه ۲۳۸ کیلوگرمی کرد.

رستمی هم در حرکت چهارم وزنه ۲۴۲ را برگزید که در مهار آن ناموفق بود و با مدال نقره به کار خود پایان داد.

رستمی: تاکنون در چنین مسابقه مزخرفی شرکت نکرده بودم

روح‌الله رستمی امروز (چهارشنبه) با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی در دسته منهای ۸۰ کیلوگرم مردان موفق به کسب گردن آویز نقره شد.

وی در پایان حرکت سوم با مهار ۲۳۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیده بود، اما ژیائوفی گو از چین که با مهار وزنه ۲۳۶ عملا به مدال نقره رسیده بود، در حرکت چهارم که گویا بتازگی در قانون گنجانده شده، تقاضای وزنه ۲۳۸ کیلوگرمی کرد. رستمی هم در حرکت چهارم وزنه ۲۴۲ را برگزید که در مهار آن ناموفق بود. مدال برنز به رسول محسن از عراق با ۲۳۵ کیلوگرم رسید.

رستمی پس از این رقابت‌ها با اعتراض به قضاوت داور گفت: همه دیدند چه اتفاقی افتاد و نمی‌دانم چه بگویم. تا به حال در چنین مسابقه مزخرفی شرکت نکرده بود. نمی‌دانم این قانون‌های من درآوردی از کجا آمده است. اگر می‌دانستم می‌خواهند ۲۳۸ کیلوگرم را انتخاب کنند با انتخاب وزنه ۲۳۹ کیلوگرمی، کار را تمام می‌کردم.

وی افزود: حرکت سوم حرکت آخر بود و سرداور هم اعلام کرد که من قهرمانم و همه چیز تمام شده بود. می‌خواستم با ۲۴۲ کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا ببخشم، چون ۲۴۱ کیلوگرم در اختیار خودم بود.

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ادامه داد: یک مقدار این ناداوری‌ها آدم را دلسرد می‌کند که وزنه‌برداری را ببوسیم و بگذاریم کنار. این‌ها با پنبه سر می‌برند و باید یک جایی پیگیری شود. جا دارد از مربیانم ملاحسینی و به ویژه حسین توکلی که از هیچ مرا به اینجا رساند تشکر کنم. با شرایط سختی در این رقابت‌ها حضور داشتم، اما امیدوارم مردم این مدال را از من بپذیرند.

رستمی در دوره پیشین این بازی‌ها که در جاکارتا برگزار شد در دسته ۷۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شده بود. در این دسته ۶ پاراوزنه‌بردار حضور داشتند. صبح امروز مهدیه محمدیان موفق شد با کسب نخستین مدال پاراوزنه‌برداری بانوان، تاریخ‌سازی کند.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از روز یکشنبه به طور رسمی با حضور ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی در هانگژو چین آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران