پنالتی‌هایی که احمدرضا عابدزاده می‌گرفت، بی‌نظیر بود. شاید خیلی‌ها ندانند که عابدزاده یک‌بار در فینال جام استقلال قطر و در ضربات پنالتی ۴ پنالتی برای استقلال گرفت (از مجموع ۶ پنالتی) تا آبی‌پوشان با غلبه بر الاهلی مصر قهرمان آن جام شوند. عابدزاده در بازی‌های آسیایی پکن، برای پرسپولیس و… هم کلی پنالتی گرفت و […]

- عابدزاده پنالتی‌گیرتر بود یا بیرانوند؟

پنالتی‌هایی که احمدرضا عابدزاده می‌گرفت، بی‌نظیر بود. شاید خیلی‌ها ندانند که عابدزاده یک‌بار در فینال جام استقلال قطر و در ضربات پنالتی ۴ پنالتی برای استقلال گرفت (از مجموع ۶ پنالتی) تا آبی‌پوشان با غلبه بر الاهلی مصر قهرمان آن جام شوند. عابدزاده در بازی‌های آسیایی پکن، برای پرسپولیس و… هم کلی پنالتی گرفت و دروازه‌بان پنالتی‌گیری بود. درست مثل سیدمهدی رحمتی و وحید طالب‌لو اما انصافاً بیرانوند هم خیلی پنالتی‌گیر است. علیرضا اصلاً پنالتی‌ها را ۵۰-۵۰ نمی‌کند و با خواندن دست فرد پنالتی‌زن، آنها را مهار می‌کند. همین پنالتی آخری که او از بازیکن استقلال تاجیکستان گرفت را یک‌بار دیگر مرور کنید؛ بیرانوند کاملاً جهت ضربه را تشخیص داد و پنالتی را مهار کرد. آمار عجیب مهار ۱۶ پنالتی از ۲۹ پنالتی که به سمت دروازه او شلیک شده، نشان می‌دهد بیرانوند را کم‌کم باید بهترین پنالتی‌گیر تمام سال‌های اخیر و حتی گذشته بدانیم.

در مورد تعداد دقیق پنالتی هایی که امثال عابدزاده و رحمتی مهار کرده اند آمار کاملی در دست نیست اما حالا خیلی ها می گویند بیرانوند حتی از عابدزاده هم بیشتر پنالتی گرفته و حتی پنالتی گیرتر است. او البته همچنان فرصت دارد آمار خود را بهتر کند در حالی که مثلا رحمتی مربیگری می کند و طالب لو هم که سالهاست از فوتبال خداحافظی کرده.

منبع: خبـر ورزشی