اشتباه بزرگ مجلس و دولت در بودجه امسال لو رفت
اشتباه بزرگ مجلس و دولت در بودجه امسال لو رفت

اطلاعات نوشت: داوود منظور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز در حاشیه نشست هیات دولت به خبرنگاران اعلام کرد و افزود: البته ما در مفاد بودجه به لحاظ آنچه مصوب شده کسری نداریم، اما منابعی که در بودجه تصویب شده، تماماً تحقق پیدا نکرده است و تا پایان سال هم پیش‌بینی […]

- اشتباه بزرگ مجلس و دولت در بودجه امسال لو رفت

اطلاعات نوشت: داوود منظور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز در حاشیه نشست هیات دولت به خبرنگاران اعلام کرد و افزود: البته ما در مفاد بودجه به لحاظ آنچه مصوب شده کسری نداریم، اما منابعی که در بودجه تصویب شده، تماماً تحقق پیدا نکرده است و تا پایان سال هم پیش‌بینی می‌کنیم برخی منابع ما تحقق پیدا نمی‌کند.

 از جمله اینکه ما در ارتباط با منابع نفتی پیش‌بینی در قانون بودجه این بوده که قیمت نفت ۸۵دلار فرض شده که در بسیاری از ماه‌های سال عملاً رخ نداده است‌.

وی گفت: با این وجود وزارت نفت تمام ظرفیت صادراتی خود را به کار گرفته و نسبت به سال قبل صادرات نفت کشور جهش قابل توجهی داشته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال برخی منابع ما تحقق یابد، اظهار داشت: میزان صادرات هم بالاتر از ظرفیت قابل‌تحقق پیش‌بینی شده است. بنابراین ما در موضوع درآمد نفتی شاهد عدم تحقق نسبت به آنچه در قانون پیش‌بینی شده، هستیم.

به گفته وی، بیش‌برآوردها در درآمدهای نفتی باعث شده ما عملاً در بودجه قدری ناترازی داشته باشیم که تلاش می‌شود با ابزارهایی مثل تخصیص، این ناترازی را مدیریت کنیم .

منظور افزود: ما به هیچ‌وجه نه می‌توانیم از بانک مرکزی و بانک‌ها استقراض کنیم و نه این کار را انجام می‌دهیم.

البته اختیارات قانونی داریم و می‌توانیم از سپرده‌های شرکت‌های دولتی استفاده کنیم .

منظور در ادامه درباره اینکه لایحه بودجه چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود، هم توضیح داد: باید منتظر باشیم که رسیدگی به قانون برنامه هفتم توسعه در مجلس تمام و تکالیف ما مشخص شود منظور اظهار داشت: سال آینده، اولین سال برنامه هفتم است و ما نمی‌توانیم لایحه بودجه را بدون توجه به تکالیف برنامه هفتم در سال آینده تنظیم کنیم؛ هرچند بخشی از لایحه بودجه را مطابق با آنچه از قانون برنامه هفتم توسعه تاکنون تصویب شده، آماده کرده ایم اما به محض پایان بررسی این برنامه، لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کنیم.

منبع: اطلاعات انلاین