به گزارش گروه وررشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سی و یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان (چنگدو چین) که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: ما در کنار دانشجویان هستیم و در حد توان نیز از آنان حمایت و […]

- با تمام توان از ورزش دانشگاهی حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه وررشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سی و یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان (چنگدو چین) که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: ما در کنار دانشجویان هستیم و در حد توان نیز از آنان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم. امروزه کشورها با برگزاری چنین رویدادهایی دستاوردهایی در حوزه اشتغال و گردشگری خود را کسب می‌کنند. برگزاری رقابت‌هایی از جمله یونیورسیاد دانشجویی، بازی آسیایی و پاراآسیایی نشان از آن دارد که دولت‌ها به این میزبانی‌ها اهمیت می‌دهند.

 

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها در حوزه قهرمانی افتخاراتی برای کشور کسب شد و هم اینکه در حوزه سلامت کاهش بیماری و دارویی را در برخواهد داشت. با این میزبانی‌ها چین و سایر کشورها بهترین بهره را از این میزبانی می‌برند.

 

هاشمی ادامه داد: به طور قطع این بازی‌ها مقدمه‌ای برای المپیک پاریس است چراکه استعدادهای ما از این رویداد بیرون می‌آیند.

 

دبیر کل کمیته ملی المپیک اضافه کرد: برگزاری رویدادهایی در چین در عین حال که با بهترین شرایط و امکانات همراه بوده است اما گاهی ناداوری‌ها را در بازی‌های آسیایی هانگژو شاهد بودیم که در رشته ووشو، تکواندو و کشتی حق ورزشکاران خورده شد و آسیب دیدند.

 

هاشمی تصریح کرد: به‌رغم به اینکه در بازی‌های آسیایی تعداد مدال‌ها بیشتر شد ولی جایگاه ما کاهش یافت، ۵۴ مدال آسیایی گرفتیم و رقابت در حد المپیک بود. این نشان از آن دارد که کشورها تلاش زیادی داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا