طوفانی که نتانیاهو را با خود برد!
طوفانی که نتانیاهو را با خود برد!

باوجود ادامه جنایات صهیونیست‌ها در قبال شهروندان بی‌گناه غزه، تبعات عملیات طوفان الاقصی همچنان ادامه دارد، به‌گونه‌ای که مطالبه کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو اکنون به یک خواسته مهم در محافل درونی سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است. همزمان رژیم سفاک که در مقابله با رزمندگان مقاومت ناتوان است در سکوت مرگبار جهانی تنها به کشتار شهروندان بی‌گناه […]

- طوفانی که نتانیاهو را با خود برد!

باوجود ادامه جنایات صهیونیست‌ها در قبال شهروندان بی‌گناه غزه، تبعات عملیات طوفان الاقصی همچنان ادامه دارد، به‌گونه‌ای که مطالبه کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو اکنون به یک خواسته مهم در محافل درونی سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است. همزمان رژیم سفاک که در مقابله با رزمندگان مقاومت ناتوان است در سکوت مرگبار جهانی تنها به کشتار شهروندان بی‌گناه فلسطینی مشغول است.

بر این اساس، وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه از افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۶ه زار و۵۴۶ نفر خبر داد. ۲هزار و۷۰۴ نفر کودک هستند. همچنین ۱۷هزار و۴۳۶ نفر نیز با درجات مختلف زخمی شده‌اند. شرایط بهداشتی در نوار غزه هم فاجعه‌بار گزارش شده است. گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند در پاسخ به بمباران مناطق مسکونی، شهر ایلات را با موشک عیاش۲۵۰هدف قرار داده است. اشغالگران صهیونیست دیروز همچنین باند فرودگاه بین‌المللی حلب را با دو موشک هدف حمله دوباره قرار دادند. 

دفتر رسانه‌ای دولت مستقر در غزه شب گذشته اعلام کرد حجم بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در ۱۸روز گذشته بر غزه فرو ریخته، با قدرت بمب اتمی که به هیروشیما اصابت کرد برابر است. سخنگوی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل نیز در گفتگو با شبکه العربی تأکید کرد: اوضاع به شکل بی‌سابقه‌ای رو به وخامت می‌رود. وی تصریح کرد: مراکز اسکان آوارگان در غزه چهار برابر بیشتر از گنجایش خود پذیرای افراد آواره و بی‌سرپناه بودند و افراد زیادی هم مجبورند در خیابان‌ها بخوابند. 


بیشتربخوانید


کشتار در غزه از «سربرنیتسا» فراتر رفت

این در حالی است که مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه ابعاد جدیدی از توحش رژیم صهیونیستی در غزه را آشکار کرد. بر اساس گزارش این مرکز، شمار شهیدان و ناپدیدشدگان بر اثر حملات متوالی رژیم صهیونیستی به غزه از شمار قربانیان کشتارجمعی در سربرنیتسا به دست صرب‌ها در بوسنی و هرزگوین بیشتر شده است. بنا به این گزارش، سرجمع آمار شهدا و ناپدیدشدگان جنگ در غزه به هشت هزارو ۴۸۹ نفر رسیده است. سربرنیتسا شهری در بوسنی‌وهرزگوین است که سال ۱۹۹۵ شاهد کشتاری بود که بدترین کشتار پس از جنگ جهانی دوم در اروپا محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که در آن ۸هزارو ۳۷۲ نفر قربانی شدند.

عملیات دریایی منحصر به فرد مقاومت

اما در نوزدهمین روز نبرد سنگین علیه غزه، مقاومت اسلامی فلسطین روز گذشته از یک ابتکار جدید رونمایی کرده و قدرت خود را به رخ دشمن صهیونیست کشید. در این راستا سه‌شنبه شب گروهی از نیرو‌های کماندو گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس از راه دریا وارد شهرک «زیکیم» در جنوب عسقلان شده و با صهیونیست‌ها به درگیری پرداختند. گردان‌های حماس در ادامه، تصویری از نفوذ کماندو‌های خود در فضای مجازی منتشر کرده اند. رسانه‌های عبری‌زبان در واکنش به عملیات نفوذ نیرو‌های گردان‌های عزالدین قسام به سواحل زیکیم بیان کردند: این عملیات مهم‌ترین عملیات از «شنبه سیاه» (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به شمار می‌رود. 

«داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این تحول تأکید کرد مقاومت فلسطین همچنان از عنصر ابتکار و غافل‌گیری برخوردار است. شهاب افزود: ما به اسرای خود در زندان‌های رژیم اشغالگر وعده می‌دهیم به‌زودی آزاد شوند و این موضوعی نیست که بتوان روی آن چانه‌زنی کرد. 

هاآرتص: نتانیاهو برکنار خواهد شد

در این وانفسا پیامد‌های عملیات گسترده طوفان الاقصی علیه صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد، به‌طوری که این روز‌ها کناره‌گیری نتانیاهو به یک مطالبه عمومی در محافل درونی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. بر این اساس «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل در گفتگو با رادیو عبری‌زبان ۱۰۳ اف‌ام تأکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل و معضلی که تل‌آویو اکنون با آن مواجه است، مسئله اسرا یا موضوع غزه نیست، بلکه ضرورت کنار زدن نتانیاهو و انتخاب فردی دیگر به‌جای او است.

روزنامه عبری «هاآرتص» هم در گزارشی از اجماع اعضای حزب «لیکود» برای کنار گذاشتن «بنیامین نتانیاهو» از نخست‌وزیری، پس از جنگ با غزه خبر داد و نوشت: با تصمیمات بدی که او گرفت، حتی هم‌حزبی‌هایش هم نمی‌توانند از عملکرد او دفاع کنند. هاآرتص در خصوص کنار گذاشته‌شدن نتانیاهو از قدرت هم نوشت: درباره این واقعیت که نتانیاهو پس از جنگ خواهد رفت، اتفاق نظر وجود دارد. روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز روز جمعه (۲۰ اکتبر)، یک هفته پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه اشغالگران، با انتشار آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی گزارش داد: ۸۰درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول شکست و کشته‌های حمله از نوار غزه می‌دانند.

یک خبر بد دیگر برای صهیونیست‌ها

همزمان رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دهند به علت اختلاف‌نظر‌ها در حزب جمهوری‌خواه، کنگره آمریکا احتمالاً درخواست دولت برای افزایش کمک‌های مالی به اوکراین و رژیم صهیونیستی را رد می‌کند. به نوشته نشریه «پولیتیکو» درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای تأمین مالی ۱۰۶میلیارد دلاری در بودجه امنیت ملی با مشکل اختلافات حزب جمهوری‌خواه در سنا روبه‌رو است که می‌تواند به رد درخواست یا تغییر قابل توجهی منجر شود.

جمهوری‌خواهان درباره اینکه آیا کمک به اسرائیل و اوکراین باید مساوی باشد یا خیر اختلاف نظر دارند و بسیاری خواستار تمرکز بیشتر بر سیاست مهاجرت هستند.

رسانه‌های آمریکا هفته پیش اعلام کردند جو بایدن به دنبال یک بسته کمک امنیتی ۱۰۵میلیارد دلاری برای حمایت و پشتیبانی از اوکراین، رژیم اسرائیل و حفاظت از مرز‌های جنوبی آمریکاست. این درخواست در حالی است که فعالیت کنگره آمریکا در عمل متوقف شده است، زیرا جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان با یکدیگر بر سر اینکه چه کسی باید رئیس مجلس باشد، در حال رقابت و اختلافات داخلی هستند.

منبع: قدس

+