عامل ترور «شیرین ابوعاقله» شناسایی شد
عامل ترور «شیرین ابوعاقله» شناسایی شد

ایسنا نوشت: یک کمیته وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که نام فرمانده یگان صهیونیستی مسئول ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره که در می ۲۰۲۲ در شهر جنین به شهادت رسید را در اختیار دارد. «ناوی بیلای» رئیس کمیته مستقل تحقیقات بین‌المللی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که تحقیقات نشان می دهد نیروهای امنیتی […]

- عامل ترور «شیرین ابوعاقله» شناسایی شد

ایسنا نوشت: یک کمیته وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که نام فرمانده یگان صهیونیستی مسئول ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره که در می ۲۰۲۲ در شهر جنین به شهادت رسید را در اختیار دارد.

«ناوی بیلای» رئیس کمیته مستقل تحقیقات بین‌المللی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که تحقیقات نشان می دهد نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بدون توجیه قوانین بین‌المللی حقوق بشر، به طور عمد یا بی‌پروا از نیروهای مرگبار استفاده کرده و شیرین ابوعاقله را به قتل رساند.

او گفت: پس از انجام آزمایشات پزشک قانونی و شهادت کارشناسان، کمیته تحقیقات معتقد است که گلوله مرگبار را یکی از نظامیان وابسته به یگان «دوودوان» شلیک کرده است.

طبق گزارش روسیا الیوم، رئیس این کمیته گفت که «ما نام فرمانده این یگان را اعلام نمی‌کنیم اما اطلاعات را در اختیار داریم».

او همچنین خاطرنشان کرد که در پی انجام این تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که نیروهای صهیونیستی به طور گسترده از این عملیات در کرانه باختری انجام می دهد و بدون توجیه از نیروهای غیرضروری و غیرمناسب استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعتراف کرده بود که به احتمال زیاد یکی از نظامیانش عامل قتل شیرین ابوعاقله است اما عمدی بودن این اقدام را رد کرد.

شیرین ابوعاقله ، خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره درحالی که یورش صهیونیست ها به منطقه جنین را پوشش می داد به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

منبع: اطلاعات انلاین