به گزارش زیرنویس، متن پیام محمد مهدی دادمان برای همدردی با خانواده هنرمندان فلسطینی به شرح زیر است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ شهادتِ هنرمند دردآشنای متعّهد، در میدان دفاع از شرف و عزّت و در امتداد رسالتش، سرخ و سوزنده است تا شاید اندیشه‌های مریض، چشمان دنیا زده، قلم‌های منفعل و کلمه‌های منحرف به […]

به گزارش زیرنویس، متن پیام محمد مهدی دادمان برای همدردی با خانواده هنرمندان فلسطینی به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادتِ هنرمند دردآشنای متعّهد، در میدان دفاع از شرف و عزّت و در امتداد رسالتش، سرخ و سوزنده است تا شاید اندیشه‌های مریض، چشمان دنیا زده، قلم‌های منفعل و کلمه‌های منحرف به خود بیایند. خون او ندای رسای درد مردمش است. خون او بهای حیاتِ پیامش به مردم دنیا است. خون او فریاد مظلومیت و درد است که شهید آوینی گفت: «هنرمند باید اهل درد باشد و این درد نه‌ تنها سرچشمه زیبایی و صفای هنری، بلکه معیار انسانیت است. آدم بی‌درد هنرمند نیست که هیچ، اصلاً انسان نیست»

امروز، کرکس‌های آهنین شیطان، پارهٔ‌ تن اسلام را از سر استیصال و عجز غارت می‌کنند و به کشتار مردم بی‌دفاع می‌پردازند. در این بین تعداد زیادی از هنرمندان عزیز سرزمین فلسطین از نویسنده و نقّاش تا عکّاس و فیلمساز به شهادت رسیده‌اند. افرادی که در طول سال‌ها فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌شان، به رغم همۀ سختی‌های زندگیِ در اسارت دسته‌جمعی، لحظه‌ای از کار و تلاش و مجاهدت هنری نایستادند و سعی کردند زبان گویای ملت خویش باشند. «هبه ابو ندی» رمان‌نویس بانوی هنرمند فلسطینی و «محمد فایز الحسنی» هنرمند، فعال رسانه‌ای و مدیر مؤسسهٔ فرهنگی رواسی، از جمله این شهدایند که ناباورانه و مظلومانه به شهادت رسیدند. روح همه شهدای فلسطینی بالخصوص هنرمندان عزّتمند این سرزمین، قرین رحمت الهی و آرامش باشد.

راه مبارزه ادامه دارد و «هنر به‌عنوان یک جبهه مبارزاتی برای حمایت از حقوق ملّت فلسطین، در کنار دیگر اَشکال مقاومت است.» جمله‌ای است که از شهید فایز الحسنی  به یادگار خواهد ماند؛ جمله‌ای که راهبرد هنر در مسیر مقاومت خواهد بود.

محمد مهدی دادمان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی

گفتنی‌ است، از آغاز دور جدید حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به مردم غزه، شماری از هنرمندان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. شهید علی عبدالله نسمان بازیگر تئاتر، شهید محمد الصلاحی، شهید محمد فائز ابومطر، شهید ابراهیم لافی و شهید هشام النواحجه عکاس و نیز شهیده هبه کمال ابوندی رمان‌نویس از جمله شهدای اخیر غزه هستند.

منبع خبر: رکنـا