به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ایهود باراک»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) در یادداشتی نوشت: «همه اسرائیلی‌ها اعتماد خود را به نتانیاهو از دست دادند و اعضای ائتلاف دولتی هم این را خوب می‌دانند، آن‌ها در جریان نتایج نظرسنجی‌ها هستند که نشان می‌دهد ۷۵ درصد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ایهود باراک»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) در یادداشتی نوشت:

«همه اسرائیلی‌ها اعتماد خود را به نتانیاهو از دست دادند و اعضای ائتلاف دولتی هم این را خوب می‌دانند، آن‌ها در جریان نتایج نظرسنجی‌ها هستند که نشان می‌دهد ۷۵ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مقصر اصلی شکست هفتم اکتبر می‌دانند، کما اینکه ۶۴ درصد اسرائیلی‌ها بر این باورند که نتانیاهو هنوز مسئولیت این شکست را به طور کامل نپذیرفته است. ۶۶ درصد از جمله شماری از طرفداران لیکود نیز خواستار استعفای فوری او شدند و ۸۰ درصد هم خواستار برگزاری انتخابات پس از پایان جنگ شدند.»

از سوی دیگر، منابع عبری زبان اعلام کردند که همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو، انفجارهایی در نتیجه حمله موشکی قسام این شهر و اطراف مقر وزارت جنگ را به لرزه درآورده است و جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بهم خورده است.

این منابع همچنین از قطع شدن جریان برق در منطقه کریات اونو در تل آویو خبر دادند.

گردان‌های قسام کمتر از یک ساعت پیش در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه شهر اشغالی تل آویو و مناطق اطراف آن را هدف حمله موشکی گسترده قرار داد.

منابع عبری زبان اعلام کردند که در پی این حمله، آژیر خطر در تل آویو، حولون، اللد، ریشون لتزیون، رمات هشارون، رمات گان، بیت دگان، گعغتایم، اور یهودا، کفار حاباد و فرودگاه بن‌گوریون به صدا درآمده است.

منابع عبری زبان موج اخیر حمله موشکی قسام را بی‌سابقه توصیف کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حداقل ۱۰ موشک از غزه به سمت تل آویو و منطقه گوش دان شلیک شده است.

برخی منابع نیز گفتند که تعدادی از موشک‌های شلیک شده قسام به شهرک شوه‌ام، بئر یعقوب و رحوفوت در اطراف تل آویو اصابت کرده است.

ساعاتی پیش از این نیز، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دقایقی پیش بار دیگر شهر تل‌آویو، مرکز اسرائیل را با حملات موشکی گسترده هدف قرار داده است.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گورین در تل‌آویو پس از اصابت دو موشک به منطقه ایهود در اطراف آن متوقف شده است.

ساعاتی پیش نیز گردان‌های قسام اعلام کردند که در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی، تل‌آویو را موشک‌باران کرده‌اند. منابع عبری زبان گزارش دادند که آژیر هشدار در تل‌آویو، گوش دان و شفیلا به صدا درآمده است.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیستی کیسوفیم خبر داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ۵ موشک از غزه به سوی تل‌آویو شلیک شده است که سامانه گنبد آهنین توانسته ۲ فروند از این موشک‌ها رهگیری کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که ۵ موشکِ پرتاب‌شده از غزه به سوی منطقه اشغالی گوش دان در تل‌آویو توسط سامانه پدافندی گنبد آهنین رهگیری شده است.

صبح امروز نیز گردان‌های قسام اعلام کردند که یکی از بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند. قسام تاکید کرد که این بالگرد در شرق البریج و با استفاده از موشک «سام ۷» هدف گرفته شده و مبارزان مقاومت از اصابت این موشک به بالگرد صهیونیستی اطمینان دارند.

رسانه‌های عبری زبان نیز شلیک پرتعداد موشک از غزه به سوی بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز خان یونس را تأیید کردند.

با این حال منابع عبری زبان اعلام کردند که «یواو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ورود سوخت به نوار غزه و برقراری آتش‌بس انسانی در مقابل آزادی ده‌ها اسیر اسرائیل وجود دارد، آن را بعید ندانست و گفت فعلاً نمی‌خواهد وارد جزئیات شود و این رژیم تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا بکار خواهد گرفت.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ساعاتی پیش اعلام کرد که برآوردها نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۰ گروگان صهیونیستی در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شدند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی گروه مقاومت حماس پیش از این اعلام کرده بودند که در جریان عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفته که در نوار غزه نگهداری می‌شوند. بخش زیادی از این گروگان‌ها سربازان و افسران بلندپایه ارتش صهیونیستی هستند. رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده که حماس ۲۲۴ گروگان در اختیار دارد.

منبع: مـهر