این میوه پاییزی در بدن شما معجزه می‌کند
این میوه پاییزی در بدن شما معجزه می‌کند

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، نتایج تحقیقات علمی کلینیک کلیولند، مرکز درمانی مشهور ایالت اوهایامای آمریکا نشان می دهد که  انارمیوه گیاهی با نام علمی Punica granatum است. این میوه نقش غیرقابل انکاری در حفظ سلامتی قلب، سلامت دستگاه ادراری، افزایش استقامت ورزشی و البته مزایای دیگری دارد. این میوه از دانه های خوراکی ترد و آبدار […]

- این میوه پاییزی در بدن شما معجزه می‌کند

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، نتایج تحقیقات علمی کلینیک کلیولند، مرکز درمانی مشهور ایالت اوهایامای آمریکا نشان می دهد که  انارمیوه گیاهی با نام علمی Punica granatum است.

این میوه نقش غیرقابل انکاری در حفظ سلامتی قلب، سلامت دستگاه ادراری، افزایش استقامت ورزشی و البته مزایای دیگری دارد.

این میوه از دانه های خوراکی ترد و آبدار به نام آریل تشکیل شده است.

به گفته پزشکان، محتوای تغذیه ‌ای انار با آب انار متفاوت است. زیرا آب انار فیبر یا ویتامین ث زیادی را تامین نمی ‌کند.

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول های بدن ما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. مقادیر زیاد رادیکال های آزاد می توانند مضر باشد و در ایجاد تعدادی از بیماری های مزمن نقش داشته باشند.

همچنین مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مصرف انار در جلوگیری از التهاب مزمن که بعضا به بروز بیماری هایی از جمله امراض قلبی، دیابت و سرطان می انجامد، موثراست.

خواص ضد سرطانی احتمالی

نتیجه تحقیقات علمی نشان داده که ترکیبات موجود در انار دارای خواص ضد سرطانی هستند. نتایج آزمایشات حیوانی نشان داده اند که انار به کند کردن رشد تومور در مراحل اولیه سرطان کبد کمک می کند.

علاوه بر این طبق تحقیقات قدیمی ‌تر، عصاره انار ممکن است برای سرطان پروستات نیز مفید باشد.

تضمیمی برای سلامتی قلب

در یک مطالعه روی افراد مبتلا به بیماری قلبی، نوشیدن آب انار باعث کاهش دفعات و شدت درد قفسه سینه و همچنین نشانگرهای زیستی مشخصی شد که همگی نشان دهنده اثر محافظتی این میوه بر سلامت قلب هستند.

کلیه را در برابر سنگ ها محافظت می کند

مطالعات آزمایشگاهی و انسانی نشان داده اند که عصاره انار ممکن است به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک کند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، مشخص شد که عصاره انار مکانیسم مرتبط با تشکیل سنگ در افراد مبتلا به سنگ کلیه مزمن را مهار می کند. علاوه بر این، طبق مطالعات حیوانی عصاره انار می تواند به تنظیم غلظت اگزالات، کلسیم و فسفات در خون که از اجزای اصلی تشکیل سنگ کلیه هستند، کمک کند.

جلوگیری از بیماری آلزایمر و پارکینسون

انار حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام الاژیتانین است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که الاژیتانین ها ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو و افزایش بقای سلول های مغز به محافظت از مغز در برابر بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کنند.

الاژیتانین ها ترکیبی به نام urolithin A در روده تولید می کنند که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب در مغز و تاخیر در شروع بیماری های شناختی، مورد مطالعه قرار گرفته است.

انار دستگاه گوارشی را میکروب زدایی می کند

تحقیقات آزمایشگاهی حاکی از آن هستند که انار می تواند سطح باکتری های مفید روده را افزایش دهد و به همین دلیل ممکن است اثرات پری بیوتیکی داشته باشد. پری بیوتیک ها به عنوان سوخت برای باکتری های مفید در روده عمل و از میکروبیوم سالم تر حمایت می کنند.

مصرف انار ممکن است به حمایت از سلامت میکروبیوم روده ما کمک کند که بر بسیاری از جنبه های سلامتی تاثیر کلیدی دارد.

علاوه بر این، انار سرشار از فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است و توانایی محافظت از آن را در مقابل برخی از بیماری ها در اختیار دارد.

افزایش استقامت ورزشی

یک مطالعه کوچک نشان داده که عصاره انار بازه زمانی تا ایجاد خستگی فیزیکی را افزایش می دهد و بدین ترتیب عملکرد دوچرخه سواران آموزش دیده را بهبود می بخشد.

با استناد به تحقیقات دیگر نیز مکمل های انار ممکن است استقامت و ریکاوری عضلات را بهبود ببخشد.

 

منبع: اطلاعات انلاین