زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان از میان غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان قربانی می‌گیرد. این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی خودروهای امدادرسان و مساجد را نیز بمباران می‌کند. آمار جدید شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه آمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوز هوایی ارتش […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان از میان غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان قربانی می‌گیرد. این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی خودروهای امدادرسان و مساجد را نیز بمباران می‌کند.

آمار جدید شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه

آمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوز هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، بیش از هفت هزار و ۱۰۰ فلسطینی در جریان این حملات تاکنون به شهادت رسیده اند و ۱۸ هزار تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شهدای فلسطینی در کرانه باختری از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون به ۱۱۰ شهید و بیش از هزار و ۹۰۰ زخمی افزایش یافته است.

هلال احمر فلسطین در نوار غزه نیز هشدار داد: ما در حال حاضر در این منطقه با یک فاجعه بهداشتی رو به رو هستیم چرا که فلسطینی‌ها مجبور هستند آب آشامیدنی ناسالم مصرف کنند.

سخنگوی نهاد دفاع مدنی غزه اعلام کرد که تعداد فلسطینی‌هایی که زیر آوار حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مانده اند بیش از هزار و ۶۰۰ تن هستند.

حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در اریتره

برخی منابع به المیادین از حملات به نظامیان صهیونیست در اریتره و کشته شدن یک افسر این رژیم خبر دادند.

منابع نظامی در اریتره واقع در شرق آفریقا ازحملات به نظامیان اسرائیلی در پایگاه دهلک که بزرگترین پایگاه آنها در این کشور آفریقایی محسوب می‌شود، و منجر به کشته شدن یک افسر شده است خبر دادند و به سانسور شدید این خبر از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کردند.

این منابع بیان کردند که نظامیان اسرائیلی در معرض دو حمله قرار گرفته اند که همزمان با عملیات طوفان الاقصی رخ داده است.

- کودکان فلسطینی قربانی وحشی‌گری صهیونیست‌ها |

منابع نظامی در اریتره افزودند: حمله اول به پایگاهی در دهلک و حمله دیگر به مرکز نظامیان صهیونیست در بالاترین نقطه کوه آمباسویر شده است که نظامیان رژیم صهیونیستی از آن به عنوان مرکز جاسوسی در دریای سرخ استفاده می‌کنند.

این منابع بیان کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی در بزرگترین پایگاه در خارج در دهلک هستند و ناوگانی دارند که دهها جنگنده در آن مستقر هستند.

منابع مذکور افزودند که هلاکت افسر صهیونیست با سانسور شدید از سوی رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

نقشه شوم تل آویو برای حمله به غزه از دو سال قبل طراحی شده بود

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد: عملیات زمینی در نوار غزه نَه روز گذشته و نَه حتی ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) برنامه ریزی نشده بود بلکه این عملیات در جدول کاری ارتش اسراییل از ۲ سال قبل تاکنون قرار داشت.

این رسانه‌ها گزارش دادند: طی ۲ سال گذشته نیروها در پایگاه تسالیم برای اجرای این عملیات آموزش دیده اند.

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم اشغالگر به مناطق مختلف غزه

در جریان حملات هوایی ارتش اشغالگر به خانیونس، دیرالبلح و رفح واقع در جنوب غزه تعدادی از فلسطینی‌ها به ویژه کودکان بی گناه به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی در منطقه المصدر واقع در شرق دیرالبلح را هدف قرار دادند که ۲ کشاورز فلسطینی در این خودرو به شهادت رسیدند.

ازسرگیری حملات هوایی علیه مناطق مختلف غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که فلسطینی‌ها شهدای خود را در گورهای دسته جمعی دفن می‌کنند و اکثر این شهدا مجهول الهویه هستند چرا که امکانات ارتباطی و برقراری تماس وجود ندارد.

المیادین تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست می‌کوشند بیماران و مجروحان فلسطینی را از طریق ممانعت از ارسال کمک‌های پزشکی و سوختی به غزه قربانی کنند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حملات به مناطق شرقی نوار غزه را از سرگرفته است.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه مسکونی در محله الزیتون واقع در شرق غزه را بر سر ساکنان آن خراب کرده و با خاک یکسان کردند. این جنگنده‌ها سواحل نزدیک شهر رفح در جنوب غزه را نیز بمباران کردند.

تعداد شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینی‌ها در خانیونس به ۱۵ تن افزایش یافت. اشغالگران صهیونیست همچنین یک مسجد در اردوگاه الشاطئ واقع در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

درخواست برای برگزاری راهپیمایی در «جمعه خشم»

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم از درخواست‌ها برای برگزاری راهپیمایی در فلسطین اشغالی و تعدادی از کشورهای جهان طی امروز با عنوان «جمعه خشم» در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.

ازسرگیری حملات هوایی علیه مناطق مختلف غزه

شهادت جوانان فلسطینی در حمله اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست همزمان با تشدید حملات خود علیه نوار غزه، یورش به مناطق مختلف کرانه باختری را نیز ادامه می‌دهند به طوریکه در جریان حمله به شهر و اطراف اردوگاه جنین بامداد امروز جمعه دست کم سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین قسام عبدالحافظ جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهر قلقیلیه به بامداد امروز به شهادت رسید.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان درگیری‌های اردوگاه جنین دست کم ۸ فلسطینی زخمی شده و سه تن به شهادت رسیده اند.

درگیری نیروهای مقاومت با اشغالگران صهیونیست در جنین

از سوی دیگر گردان جنین وابسته به سرایاالقدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مقاومت فلسطین چندین ساعت با عناصر رژیم صهیونیستی که به اطراف اردوگاه جنین نفوذ کرده بودند درگیر شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این درگیری‌های سنگین، تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند. اشغالگران صهیونیست بعد از این شکست اقدام به تخریب خیابان‌های منطقه کردند.

فلسطین الیوم گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودروی امدادرسان هلال احمر فلسطین را در جنین با شلیک گلوله هدف قرار داد. نظامیان صهیونیست همچنین یک محله در قلقیلیه را هدف قرار دادند.

ازسرگیری حملات هوایی علیه مناطق مختلف غزه

افزایش نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در عملیات طوفان الاقصی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به هلاکت یک نظامی از گردان «ناحل» که در جریان عملیات طوفان الاقصی زخمی شده بود اذعان کردند.

با هلاکت این نظامی صهیونیست تعداد نظامیان به هلاکت رسیده در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۳۱۰ تن افزایش یافت.

مقابله نیروهای مقاومت با نفوذ زمینی اشغالگران به غزه

از سوی دیگر شبکه الجزیره به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که عناصر پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه شده و اماکن متعلق به جنبش حماس را هدف قرار دادند.

منابع صهیونیستی مدعی شدند که این عناصر نظامی برای چندین ساعت در غزه بوده و پیش بینی می‌شود به زودی این منطقه را ترک کنند.

این در حالیست که منابع فلسطینی اعلام کردند نظامیان صهیونیست شبانه به صورت بسیار محدود به اطراف بیت حانون در شمال غزه و اردوگاه بریج نفوذ کردند.

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد: نیروهای مقاومت تلاش‌های نظامیان صهیونیست برای ورو به نوار غزه از سمت بیت حانون و دیرالریج را ناکام گذاشتند.

منبع: مـهر