رضا مراد صحرایی جمعه، ۵ آبان ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: هدف جنگ شناختی، قوه شناخت انسان‌ها و کور کردن راه حقیقت است. جنگ شناختی در مرزها نیست، در مغزها است. امروز کشوری مانند ایران به برکت انقلاب اسلامی، وجود ولی خدا در صدر حکومت […]

رضا مراد صحرایی جمعه، ۵ آبان ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: هدف جنگ شناختی، قوه شناخت انسان‌ها و کور کردن راه حقیقت است. جنگ شناختی در مرزها نیست، در مغزها است. امروز کشوری مانند ایران به برکت انقلاب اسلامی، وجود ولی خدا در صدر حکومت و به برکت خون شهدا، ایثارگران و شهدای مدافع حرم و امنیت نفوذ ناپذیر شده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن ما جرات نمی‌کند به جغرافیای ما نزدیک شود. چه در زمین چه در هوا، چه در فضا چه در دریا کسی جرات نگاه چپ به ایران بزرگ را ندارد. امروز ایران نشان داده که یک‌ ابرقدرت مظلوم پرور است. با ظالمان در ستیز و زیر پر وبال خود مظلومان را نگه می‌دارد. این آموزش وپرورش انقلاب اسلامی و آموزش وپرورشی است که روح آن تعالیم اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امروز دشمن ما بر آموزش وپرورش ما تمرکز کرده است، اظهار کرد: باید از خطری دیگر به شما بگویم و آن جنگی است که نه در مرزها بلکه از طریق تلفن‌های ساده دست بچه‌ها و ماهواره‌ها در چشم و گوش و مغز کودکان ما به راه افتاده است. در کرونا که یک اتفاق بی‌سابقه در تاریخ بشر بود به گونه‌ای عمل شد که مدارس ما تعطیل شد. در کشوری مثل امریکا و کشورهای آمریکای لاتین و اروپا که آمار کشته شدگان کرونایی بالایی را داشتند مدارس همانند ما تعطیل نشد.

صحرایی با بیان اینکه ما از کرونا چندین درس گرفتیم، تصریح کرد: درس اول درس استقلال بود که کشور ما از تحریم ظالمانه یک فرصت تاریخی ساخت و نشان داد چه قدرتی در ساخت تجهیزات پزشکی و در صدر آن واکسن کرونا دارد. با وجود آنکه خودمان قدرت ساخت واکسن را پیدا کرده بودیم اما مدارس باز نشد. از افتخارات بزرگ این دولت آن است با وجودی که همه رسانه‌ها درمورد بازگشایی مدارس تهدید و خانواده ها را با تردید مواجه می‌کردند، در سال ۱۴۰۰ مدارس بازگشایی شد. می‌گفتند اگر مدارس باز شوند کودکان ما از کرونا خواهند مرد اما حتی یک مورد مرگ ناشی از کرونا در کودکان در مدارس گزارش نشد. آن موقع بود که فهمیدیم بسته شدن مدارس و کارهای رسانه‌های خارجی درمورد اهمیت باز نبودن مدرسه و بسته بودن آن برای امنیت بچه‌ها یک‌ توطئه بزرگ بوده است.

وی اضافه کرد: ما در برابر کرونا با اراده و نه با امکانات پیروز شدیم. آنجا بود که فهمیدیم چه جنگی در گرفته که محل آن نه در مرزها بلکه در مدارس بوده است. وقتی بر کرونا پیروز شدیم و مدارس باز شد، اتفاقی نیفتاد و رسانه‌های منافق رو سیاه شدند، فورا جنگ دیگری به راه افتاد.

 

منبع خبر: رکنـا