ناکامی در کسب مدال برای کومیته تیمی مردان و بانوان ایران
ناکامی در کسب مدال برای کومیته تیمی مردان و بانوان ایران

با رای داوران، کومیته تیمی مردان ایران شانس کسب مدال در مسابقات کاراته قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را از دست داد.

 

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، روز چهارم (جمعه ۸ آبان) مسابقات کاراته قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به میزبانی بوداپست مجارستان با برگزاری رقابت های کومیته تیمی آقایان و بانوان پیگیری شد.

در کومیته تیمی مردان و در دور چهارم با رای داوران ایران برابر آذربایجان بازند اعلام شد تا نتواند راهی دیدار نیمه نهایی شود. در این مرحله تیم ایران برابر آذربایجان به روی تاتامی رفت، در مبارزه اول مهدی خدابخشی ۸ بر ۲ برابر حریفش بازنده شد. درمبارزه دوم صالح اباذری کاراته کای آذربایجانی را ۴ بر ۳ شکست داد. در مبارزه سوم سجاد گنج زاده ۸ بر ۳ مغلوب حریف خود شد و در مبارزه چهارم بهمن عسگری ۴ بر یک به پیروزی رسید تا همه نگاه ها متوجه مبارزه پنجم باشد.

در مبارزه پنجم و در شرایطی که یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به پایان مسابقه زمان باقیمانده و نتیجه یک – یک برابر بود، پورشیب یک امتیاز یوکو از حریف آذربایجانی گرفت. در این صحنه ۳ داور به نفع پورشیب رای دادند اما با مصدومیت ورزشکار آذربایجانی و توقف چند دقیقه مبارزه، داوران ذبیح اله پورشیب را هانسوکو کردند تا ایران بازنده این مسابقه شود. پس از این اتفاق ایران به رای داوران اعتراض کرد اما اعتراض رد شد تا آذربایجان با برتری برابر ایران در نیمه نهایی حریف اردن شود. در دیدار نیمه نهایی آذربایجان ۳ بر صفر مغلوب اردن شد تا کومیته تیمی مردان ایران از گردونه رقابت ها کنار برود.

کومیته تیمی ایران در دور اول ۳ بر صفر سوئیس را شکست داد. در مبارزه دوم کومیته تیمی کشورمان ۳ بر صفر از سد لتونی گذشت و در دور سوم ۳ بر یک از سد الجزایر گذشت.

در کومیته تیمی بانوان هم تیم ایران در دور دوم ۲ بر یک مغلوب قزاقستان شد. در این مسابقه در مبارزه اول لیلا برجعلی ۴ بر ۳ مغلوب حریف خود شد. در مبارزه دوم مبینا کاویانی ۱۱ بر ۳ کاراته کای قزاقستان را از پیش رو برداشت اما در مبارزه سوم آتوسا گلشادنژاد ۴ بر ۱ مغلوب دیگر کاراته کای قزاقستانی شد تا کومیته تیمی ایران بازنده این رقابت شود. در ادامه مسابقات قزاقستان با شکست برابر ژاپن در نیمه نهایی موجب حذف کومیته بانوان ایران از دور رقابت ها شد.

لازم به یادآوری است که کومیته تیمی بانوان ایران در مبارزه نخست خود ۲ بر صفر کره جنوبی را شکست داده بود.

فردا شنبه ۶ آبان و در روز پنج مسابقات قهرمانی جهان، رقابتهای کسب مدال برنز و فینال مسابقات انفرادی  برگزار می شود که در فینال وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی خدابخشی نماینده شایسته کشورمان به مصاف بداوی از مصر قهرمان دوره گذشته این رقابت ها می‌رود و در صورت پیروزی صاحب گردن آویز طلا می شود.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم مردان، سجاد گنج زاده به مصاف آنجلو کوسیچ از کرواسی می رود؛ گنج زاده در صورت برتری صاحب مدال برنز قهرمانی جهان می شود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان، فاطمه سعادتی در صورتی که پزشکان به وی مجوز حضور در میدان را بدهند برابر آنجلیکا ترلیگا از اوکراین حاضر می‌شود. سعادتی در آخرین مبارزه خود از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و به همین دلیل از ترکیب کومیته تیمی بانوان کنار گذاشته شد.

منبع: ایسـنا