ماجرای آموزش سرقت مرد تحصیل کرده در تهران
ماجرای آموزش سرقت مرد تحصیل کرده در تهران

مرد تحصیل‌کرده بعد از اینکه یکی از اقوام نزدیکش از او کلاهبرداری کرد، برای جبران خسارتش آموزش سرقت دید و شروع به دزدیدن خودروها کرد.

به گزارش زیرنویس،‌ این سارق ۳۵ساله ساخت شاه‌کلید و باز کردن در خودروها را با پرداخت پول آموزش دیده بود و خودروهای مزدا ۳ و پراید را در کمتر از ۱۰ ثانیه سرقت می‌کرد. او خودروهای مسروقه را در شهرهای مرزی در غرب کشور به قاچاق چیان تحویل می‌داد تا آنها در اقدامات مجرمانه خود از این خودروها استفاده کنند. آنها نیز برای انواع قاچاق از ماشین‌های مسروقه استفاده می‌کردند تا در صورتی که احساس خطر کردند بتوانند با رها کردن ماشینی که اموال قاچاق در آن بوده از محل متواری شوند.

این سارق که اولین بار است دستگیر شده غیر از فروش خودرو‌های مسروقه به قاچاقچیان کالا، برخی از خودرو‌ها را هم با سند نمره و جعل می‌فروخت تا بتواند مبالغ بیشتری به جیب بزند.

به کاربردن شاه‌کلید و باز کردن در خودرو‌ها برای دزدی یکی از شگرد‌های این سارق بود و او در یکی دیگر از شگردهایش با ایجاد تصادف‌ صوری با خودروهای تک‌سرنشین که زنان راننده‌شان بودند، راننده را به بهانه بررسی خسارت پیاده می‌کرد و خودش سوار بر خودرو جدید فراری می‌شد. متهم در این شیوه بیشتر خودرو‌های مدل‌‌بالا را سرقت می‌کرد و با مدارک جعلی به قیمت بالایی می‌فروخت.

این متهم که تازه دستگیر شده است گفت: من فوق لیسانس مکانیک دارم و مشکلات مالی باعث شد دست به سرقت بزنم. الان پشیمانم و می‌خواهم مثل قبل زندگی سالمی در پیش بگیرم. اما دلیل شروع جرائم من این بود که یکی از اقوام نزدیکم همه سرمایه زندگی‌ام را قرض گرفت و فرار کرد.

او ادامه داد: آن فرد به من گفت مقداری پول به او قرض بدهم تا با آن دلار بخرد، من هم چون فامیل نزدیکم بود هرچه پول در بانک داشتم و پس‌انداز کرده بودم به او دادم و تصور می‌کردم کارش که راه بیفتد قرضش را پس می‌دهد اما این کار را نکرد و پول‌های من و دیگران را برداشت و فرار کرد. بعد فهمیدم که او به غیر از من از بقیه اقوام و بستگان هم مبالغ زیادی گرفته تا به خارج از کشور برود و زندگی جدیدی برای خودش بسازد اما زندگی ما را خراب کرد. این کار فامیل نزدیک باعث شد من به‌شدت دچار مشکل مالی شوم و در نهایت خلاف را شروع کردم.

این متهم درباره نحوه شروع فعالیت‌های مجرمانه خود گفت: چون به‌شدت دچار مشکلات مالی شده بودم دنبال راه چاره‌ای بودم. یک شب که در قهوه‌خانه نشسته بودم در آنجا فردی را به من معرفی کردند که ساخت شاه‌کلید برای باز کردن در خودرو‌های مختلف را به من آموزش داد و در ازای آن مبلغی گرفت. بعد از آن چند ماهی مشغول سرقت بودم تا اینکه دستگیر شدم.

در حال حاضر این سارق در اختیار ماموران پلیس است و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان سرقت‌هایش ادامه دارد.

منبع خبر: رکنـا