عربستان به امریکا هشدار داد، پنتاگون برای ایران خط و نشان کشید!
عربستان به امریکا هشدار داد، پنتاگون برای ایران خط و نشان کشید!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، برخی منابع محلی در نوار غزه از آغاز تجاوز زمینی ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه شمالی این باریکه خبر می‌دهند. برخی منابع رسانه ای مدعی حرکت تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سمت خطوط شمالی مرزهای غزه در نزدیکی بیت لاهیا و بیت حانون شدند. همچنین هم‌اکنون ناوچه‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی […]

- عربستان به امریکا هشدار داد، پنتاگون برای ایران خط و نشان کشید!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، برخی منابع محلی در نوار غزه از آغاز تجاوز زمینی ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه شمالی این باریکه خبر می‌دهند. برخی منابع رسانه ای مدعی حرکت تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سمت خطوط شمالی مرزهای غزه در نزدیکی بیت لاهیا و بیت حانون شدند. همچنین هم‌اکنون ناوچه‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گلوله باران غزه را آغاز کردند. وزیر خارجه اردن در شبکه اجتماعی ایکس حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه را تأیید کرد.

آمریکا: مشارکتی در عملیات زمینی اسرائیل نداریم

سخنگوی پنتاگون مدعی شد آمریکا مشارکتی در عملیات زمینی که اسرائیل در غزه در حال انجام آن است، نخواهد داشت. این در حالی است که در روزهای اخیر بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی از حضور فرماندهان آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی با هدف هدایت و فرماندهی عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه خبر داده بودند.

علاقه‌ای به درگیری با ایران نداریم

سخنگوی پنتاگون در گفتگو با الجزیره گفت: ما هر کاری را که لازم باشد برای محافظت از نیروهایمان انجام خواهیم داد و در زمان و مکان انتخابی خود پاسخ خواهیم داد. ایالات متحده نمی‌خواهد درگیری در منطقه گسترش یابد، بنابراین ما می‌خواهیم پیام بازدارندگی ارسال کنیم. گروه‌های طرفدار ایران نمی‌توانند بدون پرداخت هزینه به آنچه انجام می‌دهند ادامه دهند.

وی افزود: ما علاقه‌ای به درگیری با ایران نداریم. ارسال توانایی‌های نظامی ما برای نشان دادن آمادگی ما و جلوگیری از هر طرفی است که درگیری را در منطقه تشدید کند.

واشنگتن‌پست: آمریکا خواستار کنار گذاشته‌شدن حملۀ زمینی به غزه شده 

▫️۵ مقام آمریکایی به روزنامۀ واشنگتن‌پست گفته‌اند دولت بایدن از اسرائیل خواسته در طرح خود برای انجام حملۀ زمینی به غزه بازنگری کند. واشنگتن‌پست نوشته مقام‌های دولت بایدن به شدت درباره تبعات احتمالی حمله زمینی تمام‌عیار نگران هستند و دربارۀ اینکه چنین حمله‌ای بتواند هدف اعلام‌شده اسرائیل در حذف حماس را محقق کند تردیدهای فزاینده‌ای دارند.

از سوی دیگر نیویورک تایمز نوشت: عربستان سعودی به ایالات متحده هشدار داد که حمله اسرائیل به غزه می تواند برای خاورمیانه فاجعه بار باشد.

بلومبرگ هم نوشت:  تانکرهای سوخت رسان KC-135 نیروی هوایی ایالات متحده وارد خاورمیانه شده اند و علائم شناسایی آنها پنهان شده است.

منبع: اطلاعات انلاین