تصمیم عجیب و غیرمنتظره مسی/ طلای المپیک وسوسه جدید لئو
تصمیم عجیب و غیرمنتظره مسی/ طلای المپیک وسوسه جدید لئو

لیونل مسی با دعوت خاویر ماسچرانو برای حضور در تیم امید آرژانتین مواجه شده است.

 

لیونل مسی با دعوتی برای حضور در تیم امید آرژانتین برای رقابتهای المپیک سال آینده مواجه شده هرچند که هنوز مشخص نیست او این پیشنهاد را بپذیرد یا نه.

خاویر ماسچرانو، سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال آرژانتین، از همراهی لیونل مسی با این تیم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس استقبال می‌کند.  تیم آرژانتین در تلاش است تا سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس که قرار است تابستان سال آینده در این شهر برگزار شود را به دست آورد.

هدایت این تیم بر عهده ماسچرانو است که یکی از دوستان صمیمی و هم تیمی‌های سابق مسی است. این ستاره سابق بارسلونا و لیورپول علاقه زیادی به حضور این بازیکن در ترکیب تیمش در صورت صعود به المپیک دارد و امیدوار است که بتواند تجربه هدایت او را هم در کارنامه داشته باشد.

ماسچرانو در گفت‌وگو با مارکا در این باره گفت: «درهای تیم ملی همیشه برای لئو باز است تا هر کاری که دوست دارد انجام دهد. این یک واقعیت است. اگر ما بتوانیم به المپیک صعود کنیم و او بخواهد همراه باشد، از حضورش استقبال خواهیم کرد. رابطه من با او بسیار خوب است و من از این اتفاق استقبال خواهم کرد.»

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک هم پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که شرایط طوری پیش برود که این ستاره آرژانتینی بتواند تیم ملی امید کشورش را به عنوان سرمربی بزرگسال در این مسابقات همراهی کند: «عالی خواهد بود اگر مسی بتواند در المپیک باریس باشد، برای لیونل مسی این به معنی تاریخ سازی دوباره است. او می‌تواند تنها بازیکنی در تاریخ باشد که دو طلای المپیک و   یک قهرمانی جهان در کارنامه دارد.»

مسی در حال حاضر ۳۶ ساله است اما هر تیم اجازه دارد از سه سهمیه بالای ۲۳ سال استفاده کند اما با توجه به برگزاری مسابقات کوپا آمه‌ریکا در اوایل تابستان سال آینده و همزمانی آن با مسابقات ام ال اس بعید به نظر می‌رسد که مسی تصمیمی برای حضور در رقابت‌های المپیک داشته باشد.

مسی همراه با تیم ملی امید آرژانتین در سال ۲۰۰۸ قهرمان المپیک شد و همان سال هم تلاش زیادی برای متقاعد کردن مقامات بارسا و پپ گواردیولا برای حضور در تیم آرژانتین کرد و در نهایت نیز با   مدال طلا برگشت.

بیشتر بخوانید: پاسخ به یک سؤال مهم؛ لیونل مسی تا چه زمانی برای آرژانتین بازی خواهد کرد؟

منبع: خبـر ورزشی