محققان امنیتی در رویداد رقابتی هک‌ونفوذ Pwn2Own که در تورنتو برگزار شد، توانستند سه آسیب‌پذیری امنیتی دیگر در گلکسی S23 سامسونگ پیدا کنند و این گوشی این‌بار در آسیب‌پذیری هتریک کرد. این رویداد که به میزبانی Zero Day Initiative برگزار می‌شود از ابتدای هفته گذشته آغاز شده و به‌گزارش سم‌موبایل تاکنون در روند این رویداد […]

- هکرها به گلکسی S23 رحم نکردند/ هک‌تریک پرچم‌دار سامسونگ در هک‌ شدن

محققان امنیتی در رویداد رقابتی هک‌ونفوذ Pwn2Own که در تورنتو برگزار شد، توانستند سه آسیب‌پذیری امنیتی دیگر در گلکسی S23 سامسونگ پیدا کنند و این گوشی این‌بار در آسیب‌پذیری هتریک کرد. این رویداد که به میزبانی Zero Day Initiative برگزار می‌شود از ابتدای هفته گذشته آغاز شده و به‌گزارش سم‌موبایل تاکنون در روند این رویداد گلکسی S23 در مجموع ۵ بار هک شده است.

در روز اول رویداد، گوشی سامسونگ گلکسی S23 دو بار به‌صورت موفقیت‌آمیز ازطریق آسیب‌پذیری Zero-Day (صفرروزه یا روز صفر) هک شد و در طی دو روز بعد نیز این گوشی چند هک دیگر را تجربه کرد.

خبر بد این است که آسیب‌پذیری‌های روز-صفر کشف‌شده در گلکسی S23، مواردی هستند که سامسونگ از آن‌ها بی‌اطلاع بود.

برگزارکننده رویداد Pwn2Own، یعنی ZDI، محققان امنیتی را تشویق می‌کند که اکسپلویت‌های صفرروزه را پیدا و اثبات کنند تا سناریوها و یافته‌های موفق اجرای حمله را قبل‌ از انتشار عمومی به شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌ها منتقل کند. در مقابل، هکرهای کلاه سفیدی که موفق به نفوذ می‌شوند پاداش نقدی دریافت خواهند کرد.

در هفته‌ی گذشته در همین رویداد گلکسی S23 و شیائومی ۱۳ پرو در یک روز دو بار هک شدند و در روز دوم رویداد Pwn2Own، محقق مؤسسه امنیتی Interrupt Labs با موفقیت کامل توانست حمله‌ی Improper Input Validation را روی گلکسی S23 اجرا کند. علاوه‌براین، ToChim توانست فهرستی از ورودی‌های مجاز را روی پرچم‌دار سامسونگ اکسپلویت کند.

محققان امنیتی که موفق به اجرای این حملات صفرروزه روی سامسونگ گلکسی S23 شدند، هرکدام ۲۵ هزار دلار پاداش نقدی و ۵ امتیاز Master of Pwn این رویداد را دریافت کردند.

در روز سوم نیز گروه Team Orca of Sea Security توانست حمله موفقیت‌آمیز دیگری روی گلکسی S23 اجرا کند. هرچند ZDI تأیید کرد که این باگ پیش‌تر شناسایی شده بود، بااین‌حال Team Orca ۶٬۲۵۰ دلار و ۱٫۲۵ امتیاز Master of Pwn دریافت کرد.

اطلاعات ارزشمند به‌دست‌آمده توسط محققان امنیتی درباره آسیب‌پذیری‌های گلکسی S23 توسط سامسونگ و احتمالاً گوگل مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا وصله‌های امنیتی متناسب با آن‌ها توسعه یابند و در قالب به‌روزرسانی منتشر شوند.

بیشتر بخوانید:

هنوز جزئیاتی از روش‌های نفوذ به پرچم‌دار سامسونگ منتشر نشده است؛ بنابراین، مشخص نیست که دقیقاً روند اجرای آن چگونه است و آیا سایر گوشی‌های سامسونگ نیز این آسیب‌پذیری را دارند یا خیر. به‌طور معمول، بعد از انتشار وصله امنیتی مرتبط با یک آسیب‌پذیری اطلاعات جزئی آن دردسترس قرار می‌گیرد؛ بنابراین،باید منتظر ماند تا در ماه‌های آتی اطلاعات کاملی از آن‌ها به‌دست آوریم.

در هر صورت، این آسیب‌پذیری‌ها نمی‌توانند مستقیماً روی قیمت گلکسی S23 اثر بگذارند؛ اما شاید فروش آن را تحت‌الشعاع قرار دهند. سال گذشته نیز گلکسی S22 سامسونگ در کمتر از یک دقیقه هک شد.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین