در دور اخیر بازی‌های ملی در ماه اکتبر، لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین در تمجید از عملکرد هم‌تیمی‌هایش، آلبی‌سلسته فعلی را از نظر کیفی نزدیک به بارسلونای تحت هدایت پپ گواردیولا (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲) دانست که خودش هم در آن بازی می‌کرد و با کسب ۱۴ جام از جمله ۲ قهرمانی در اروپا و […]

- واکنش گواردیولا به مقایسه جالب مسی/ آرژانتین فعلی به بارسلونا نزدیک است؟

در دور اخیر بازی‌های ملی در ماه اکتبر، لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین در تمجید از عملکرد هم‌تیمی‌هایش، آلبی‌سلسته فعلی را از نظر کیفی نزدیک به بارسلونای تحت هدایت پپ گواردیولا (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲) دانست که خودش هم در آن بازی می‌کرد و با کسب ۱۴ جام از جمله ۲ قهرمانی در اروپا و یک شش‌گانه بی‌سابقه و بدون تکرار در فوتبال اسپانیا به عنوان بهترین تیم تاریخ باشگاه کاتالان شناخته می‌شود.

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در نشست خبری پیش از بازی فردا شب (یکشنبه) شاگردانش مقابل منچستریونایتد درباره اظهارات مسی گفت: «با درک و قابلیتی که مسی برای آنالیز رخدادهای دنیای فوتبال دارد و با توجه به اینکه که او هم در آن بارسلونا بازی کرده هم در تیم ملی آرژانتین، چرا من نباید حرفش را باور کنم. من درباره تیم ملی آرژانتین نمی‌توانم صحبت کنم چون من در آن بازی نکرده‌ام و فقط بعضی از بازی‌هایش را در تلویزیون دیده‌ام. مسی اما آنجا بوده و هست. او در بارسلونا هم بوده و برای آرژانتین هم بازی کرده است، پس وقتی که می‌گوید آنها به یکدیگر نزدیک هستند، چرا نباید حرفش را قبول کنیم؟»

گواردیولا افزود: «خیلی خوب است (که مسی چنین مقایسه انجام داده است). این یک تمجید بزرگ (از بارسلونا پپ گواردیولا) است. اگر تیمی که ما داشتیم نزدیک به تیمی بوده که قهرمان جهان شده، خب من دیگر چه می‌توانم بگویم. پس، بله، این چیز خوبی است.»

بیشتر بخوانید: تصمیم عجیب و غیرمنتظره مسی/ طلای المپیک وسوسه جدید لئو

منبع: خبـر ورزشی