به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت نیرو، بر اساس گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات آب، وضعیت خوب بارشی در آبان‌ماه در حوضه‌های آبریز اصلی و درجه دوم کشور تداوم دارد. بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به ۱۲ آبان‌ماه همه حوضه‌های اصلی آبریز کشور دارای بارش‌های متفاوتی خواهند بود که پر بارش‌ترین آنها […]

به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت نیرو، بر اساس گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات آب، وضعیت خوب بارشی در آبان‌ماه در حوضه‌های آبریز اصلی و درجه دوم کشور تداوم دارد.

بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به ۱۲ آبان‌ماه همه حوضه‌های اصلی آبریز کشور دارای بارش‌های متفاوتی خواهند بود که پر بارش‌ترین آنها حوضه آبریز فلات مرکزی و کم بارش‌ترین هم حوضه آبریز قره قوم خواهد بود.

بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۱۲ آبان‌ماه با بیشینه بارش ۴۳.۱ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱.۱ میلی‌متری پر بارش‌ترین حوضه آبریز کشور باشد.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز در هفته منتهی به ۱۲ آبان‌ماه بیشینه بارش ۴۱ میلی‌متری و متوسط بارش ۲.۶ میلی‌متری پیش‌بینی می‌شود.

حوضه آبریز مرزی شرق هم دارای بیشینه بارش ۳۲.۷ میلی‌متری و متوسط محدوده بارش یک میلی‌متری خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۱۲ آبان‌ماه بیشینه بارش ۳۰.۴ میلی‌متری و متوسط محدوده ۴.۳ میلی‌متری را داشته باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، حوضه آبریز دریاچه ارومیه در هفته منتهی به ۱۲ آبان‌ماه بیشینه بارش ۱۷.۲ میلی‌متری با متوسط بارش ۳.۶ میلی‌متر را خواهد داشت.

حوضه آبریز قره قوم نیز بیشینه بارش ۱۱.۹ میلی‌متری با متوسط محدوده هشت‌دهم میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

همچنین هیچکدام از حوضه‌های آبریز درجه ۲ کشور نیز بدون بارش نخواهند بود.

منبع: مـهر