به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، در جریان عملیات زمینی محدود ارتش رژیم صهیونیستی به خاک غزه در شامگاه جمعه ۵ هزار نظامی آمریکایی در کنار نظامیان این رژیم مشارکت داشتند. بر پایه این گزارش، «اسرائیل» برای عملیاتی کردن نفوذ به غزه، از سناریوی تکراری سال ۲۰۱۴ خود استفاده کرد و سه لشکر و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، در جریان عملیات زمینی محدود ارتش رژیم صهیونیستی به خاک غزه در شامگاه جمعه ۵ هزار نظامی آمریکایی در کنار نظامیان این رژیم مشارکت داشتند.

بر پایه این گزارش، «اسرائیل» برای عملیاتی کردن نفوذ به غزه، از سناریوی تکراری سال ۲۰۱۴ خود استفاده کرد و سه لشکر و چندین تیپ آمریکایی برای نفوذ به غزه از محورهای اردوگاه بریج، بیت حانون، بیت لاهیا و شمال خان یونس، ارتش این رژیم را همراهی کردند.

طبق این گزارش خبری، علت موفقیت محدود پیشروی ارتش صهیونیستی در نفوذ به مناطق شمالی نوار غزه در شامگاه جمعه به اجرای عملیات تقسیم غزه به ۲ یا ۳ محور برای پیشروی همزمان با قطع خطوط ارتباطی اینترنت و تماس رزمندگان مقاومت پیش از اجرای عملیات نفوذ بر می‌گردد.

گفتنی است شامگاه جمعه، دانییل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی فرمان گسترش عملیات زمینی ارتش این رژیم برای نفوذ به نوار غزه را اعلام کرد و در جریان عملیات زمینی خود ارتش این رژیم با پشتیبانی نیروی هوایی ۱۵۰ نقطه از نوار غزه را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

حادثه امنیتی در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی از وقوع حادثه‌ای امنیتی در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و گفت از صهیونیست‌های ساکن این منطقه خواسته شده سریعاً به پناهگاه بروند.

این در حالی است که برخی منابع از شلیک موشک هدایت شونده کورنت به سمت شهرک مسگاف عام و المناره در منطقه الجلیل خبر دادند.

خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از وقوع حادثه امنیتی در اطراف شهرک مرگلیوت خبر داده و تاکید کرد که نیروهای ارتش در حال مقابله با این تهدید هستند.

نخستین واکنش «یحیی السنوار» در نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی

یحیی السنوار، رییس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه از آمادگی این جنبش برای توافق با رژیم صهیونیستی بر سر اسرای بین دو طرف خبر داد.

السنوار گفت که حماس آماده توافقی است که بر اساس آن، همه اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در قبال همه اسرای نزد مقاومت، آزاد شوند.

در همین ارتباط، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله در واکنش به اظهارنظر یحیی السنوار ادعا کرد: «بیانیه السنوار درباره ربوده شدگان اسرائیلی جنگ روانی حماس برای فشار به افکار عمومی اسرائیل است.»

«ابوعبیده» سخنگوی کتائب القسام هم پیش از این گفت که ۵۰ اسیر صهیونیست در بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند. کتائب القسام طی چند روز گذشته چهار اسیر را با میانجی‌گری قطر و مصر، آزاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی هم گفته بود که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند. پیش از این ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است.

منبع: مـهر