«نقشه راه آب کشور» تصویب شد
«نقشه راه آب کشور» تصویب شد

اطلاعات نوشت: جلسه شورای‌عالی آب صبح دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. در این جلسه ابتدا گزارش جامعی از وضع بارش‌ها در سال آبی جاری کشور و پیش‌بینی شرایط در ماه‌های آتی از سوی رئیس سازمان هواشناسی ارائه شد. در ادامه گزارشی از مهمترین اقدامات وزارت نیرو در بخش آب، آبفا […]

- «نقشه راه آب کشور» تصویب شد

اطلاعات نوشت: جلسه شورای‌عالی آب صبح دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. در این جلسه ابتدا گزارش جامعی از وضع بارش‌ها در سال آبی جاری کشور و پیش‌بینی شرایط در ماه‌های آتی از سوی رئیس سازمان هواشناسی ارائه شد. در ادامه گزارشی از مهمترین اقدامات وزارت نیرو در بخش آب، آبفا و جهاد آبرسانی به منظور رفع ناترازی آب کشور ارائه شدو مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش اقدامات وزارت نیرو طی دو سال گذشته در بخش آب و در حوزه اقدامات غیرسازه‌ای  شامل «اولویت‌بندی طرح‌های نیمه تمام»، «تنوع‌بخشی تامین منابع مالی»، «تدوین برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز»، «طرح‌های اضطراری اصلاح نظام فنی-اجرایی»،‌ «مدیریت توأمان آب و برق»،‌ «مشارکت مردمی در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی»،‌ «تامین مالی برای بخش شرب طرح‌های انتقال آب از دریا»، «پروژه‌های فناورانه و دانش‌بنیان» و «تقویت همکاری بین وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های ذیربط و استانداران در موضوع آب» بوده است.

همچنین در بخش اقدامات سازه‌ای، در حوزه آبرسانی با هزار و ۵۸ میلیون مترمکعب توزیع آب در کشور، ۱۵۰ درصد هدفگذاری انجام شده و تعهدات ۴ ساله دولت در این زمینه طی ۲ سال محقق شده است و در حوزه تامین آب هم تاکنون ۱۳ سد با حجم مخزن ۳ هزار و ۵۳۳ میلیون مترمکعب به بهره‌برداری رسیده است که بر اساس آن ۶۵ درصد هدفگذاری و تعهدات دولت در این زمینه تحقق یافته و تا پایان دولت هم پیشرفتی ۱۳۵ درصدی را رقم خواهد زد.

در این جلسه همچنین «نقشه راه آب کشور» که به موجب مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی و تاکیدات رئیس جمهوری در سند تحول دولت ، طراحی و تدوین شده است، رونمایی شد و به تصویب رسید.

منبع: اطلاعات انلاین