با این تنظیمات ساده عمر باتری گوشی خود را چند برابر کنید!
با این تنظیمات ساده عمر باتری گوشی خود را چند برابر کنید!

همشهری به نقل از سان نوشت: ممکن است سال‌ها کاربر موبایل اندروید باشید و از وجود این تنظیمات خبر نداشته باشید؛ تنظیماتی که می‌تواند جان باتری موبایل شما را نجات دهد.  خیلی ناراحت‌کننده است که به موبایلتان نیاز داشته باشید، اما ببینید که شارژ کافی ندارد، به خصوص اگر بیرون از خانه باشید و یا […]

- با این تنظیمات ساده عمر باتری گوشی خود را چند برابر کنید!

همشهری به نقل از سان نوشت: ممکن است سال‌ها کاربر موبایل اندروید باشید و از وجود این تنظیمات خبر نداشته باشید؛ تنظیماتی که می‌تواند جان باتری موبایل شما را نجات دهد. 

خیلی ناراحت‌کننده است که به موبایلتان نیاز داشته باشید، اما ببینید که شارژ کافی ندارد، به خصوص اگر بیرون از خانه باشید و یا دسترسی به شارژر نداشته باشید. با استفاده از دو ترفند ساده می‌توانید عمر باتری موبایل اندروید خود را افزایش دهید. 

روشنایی کمتر صفحه نمایش 

ناگفته پیدا است که هر قدر صفحه نمایش پرنورتر باشد، دستگاه شما باتری بیشتری مصرف می‌کند. بهتر است مطمئن شوید که روشنایی صفحه نمایش موبایلتان بیش از اندازه مورد نیاز نیست. کارشناسان توصیه می‌کنند که روشنایی صفحه نمایش را بین ۶۵ تا ۷۰ درصد نگه دارید و با این کار تا حد زیادی در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید.  برخی پیشنهاد می‌کنند که حتی آن را زیر ۵۰ درصد نگه دارید که البته به این بستگی دارد که چشمان شما به چه میزان نوری راحت‌تر است..

برای تنظیم نور صفحه نمایش به  Settings > Display > Brightness Level بروید و نوار لغزنده را به دلخواه تنظیم کنید.

از بهینه‌سازی باتری استفاده کنید

یک ابزار اندرویدی به نام «Adaptive Battery» می‌تواند فقط در مواقعی که به اپلیکیشن‌ها نیاز دارید، از باتری گوشی برای راه انداختنشان استفاده کند. اگر از این روش استفاده کنید، برنامه‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید، در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، کمتر شارژ مصرف می‌کنند. برای این کار در تنظیمات گوشی، به قسمت باتری بروید و سپس Adaptive Battery را روشن کنید. روشن کردن حالت Adaptive Battery می‌تواند به طولانی شدن عمر باتری هم کمک کند.

اما بهترین کار این است که مصرف باتری را بهینه کنید تا وقتی از برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، شارژ باتری مصرف نشود.

برای روشن کردن حالت بهینه‌سازی باتری برای یک برنامه، این مراحل را دنبال کنید:

تنظیمات گوشی خود را باز کنید. روی برنامه‌ها > مشاهده همه برنامه‌ها یا Tap Apps > See all apps ضربه بزنید. اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس، روی باتری ضربه بزنید. در بخش مدیریت مصرف باتری یا Manage battery usage، روی Optimized ضربه بزنید.

منبع: اطلاعات انلاین