کف و سقف شهریه‌ قانونی کودکستان‌ها چقدر است؟
کف و سقف شهریه‌ قانونی کودکستان‌ها چقدر است؟

ایسنا نوشت: مجتبی همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، درباره شهریه مصوب کودکستان‌ها (مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی) اظهار کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تحلیل الگوهای موجود در تعیین شهریه، الگو «هزینه تمام شده» را برای شهریه کودکستان‌ها انتخاب کرد. آیین نامه آن نیز تدوین و مصوب شد. […]

- کف و سقف شهریه‌ قانونی کودکستان‌ها چقدر است؟

ایسنا نوشت: مجتبی همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، درباره شهریه مصوب کودکستان‌ها (مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی) اظهار کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تحلیل الگوهای موجود در تعیین شهریه، الگو «هزینه تمام شده» را برای شهریه کودکستان‌ها انتخاب کرد. آیین نامه آن نیز تدوین و مصوب شد. امسال به عنوان اولین سال اجرا می‌شود از این رو ممکن است سال آینده تغییراتی جزئی کند.

وی با بیان اینکه امسال به شکل سامانه‌ای و از طریق سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، شهریه کودکستان‌ها تعیین شد، توضیح داد: همزمانی که موسسان کودکستان‌ها برای دریافت مجوز فعالیت و تطبیق مجوز خود اقدام می‌کنند، باید اطلاعات مربوط به شهریه اعم از تعداد نیروی انسانی که  باید طبق استانداردهای موجود باشد، نوع فضای کودکستان شامل اجاره‌ای بودن یا نبودن، تجهیزات موجود در کودکستان برای محاسبه هزینه استهلاک و سایر هزینه‌های جاری را نیز بارگزاری کنند.

ارائه خدمات کودکستان‌ها به پنج دسته کودک

 رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: نهایتا بر اساس فرمول و ترکیبی خاص، شهریه کودکستان‌ها برای ارائه خدمات به پنج دسته از کودکان ـ کودکان «شیرخوار» از بدو تولد تا دو سال، کودکان «نوپا» دو تا سه ساله، «نوباوه» چهار تا پنج ساله‌ها، «پیش دبستانی یک» و «پیش دبستانی دو» پنج ساله و شش ساله تمام و کودکان قبل از ورود به مدرسه ـ ارائه می شود.

همتی‌فر در پاسخ به اینکه در واقع شهریه خدمات کودکستان برای این پنج دسته کودک حتی در یک مرکز واحد نیز متفاوت است؟، تصریح کرد: بله شهریه بر اساس ظرفیتی که فعال شده متفاوت است چراکه محاسبه آن متفاوت است.

منبع: اطلاعات انلاین