دارین محمد توفیق ابوعیشه ،دختری که با لب تشنه شهید شد
دارین محمد توفیق ابوعیشه ،دختری که با لب تشنه شهید شد

دارین محمد توفیق ابوعیشه،‌دختری بود که جنایات و اهانت‌های رژیم صهیونیستی را به مقدسات مسلمانان تحمل نکرد و برای دفاع از اعتقادات خود راهی انجام عملیات استشهادی شد.

 

به گزارش زیرنویس، دارین محمد توفیق ابوعیشه دختر ۲۲ ساله‌ای بود که در نابلس در یک خانواده پر جمعیت با ۷خواهر و ۲ برادر به دنیا آمد. وی در حال تحصیل در رشته زبان انگلیسی دانشگاه ملی النجاح بود تا اینکه در آخرین روز‌های فارغ التحصیلی‌اش تصمیم مهمی گرفت.

مادر دارین همیشه نگران او بود، چرا که همیشه درباره آنچه که پیرامونش رخ می‌داد بسیار حساس بود و هنگامی که خبر شلیک گلوله به زنان باردار فلسطینی که در راه رفتن به زایشگاه بودند را شنید شروع به گریه کرد و آرزو کرد کاش قدرتی می‌داشت تا انتقام این زنان مظلوم را از دشمن بگیرد.

دارین یک بار نزد شیخ جمال منصور از رهبران حماس که اشغالگران صهیونیستی در اواخر ژوئیه ۲۰۰۱ وی را ترور کردند رفت. اما شیخ منصور از پذیرش و برآورده کردن خواسته‌اش (انجام عملیات استشهادی) امتناع کرد. پاسخ شیخ جمال منصور، دارین را منصرف نکرد و او همچنان بر عزم و عهد خود باقی ماند.

با سپری شدن سال اول انتفاضه و آغاز سال جدید رویارویی فلسطینی صهیونیستی، دارین همچنان در جستجوی راه نجاتی بود تا وی را به آرزوهایش برساند، تا این که خبرگزاری‌ها خبر انجام اولین عملیات استشهادی توسط یک زن را منتشر کرده و اعلام شد که «وفاء ادریس» در دل قدس غربی به تاریخ ۲۰۰۲/۰۱/۲۷ میلادی عملیات استشهادی انجام داده است.

این خبر شوق به شهادت را در دل دارین شعله‌ورتر کرد و مطمئن شد که بیش از هر زمان دیگری به آرزویش نزدیک شده است و راه برای تحقق سودایی که روز‌ها و شب‌ها در میان استخوان‌های سینه‌اش محبوس شده بود، گشوده شده است. وی گمشده خود را در گردان‌های شهدای الاقصی یافت که با انجام عملیات استشهادی توسط دارین و مجهز کردن وی به مواد منفجره و ادوات لازم برای اجرای عملیات موافقت کردند. دارین با این که عضو جنبش حماس بود، تلاش برای کسب رضایت رهبران حماس را رها کرد.

شب قبل از عملیات، دارین در اتاق خود تا سپیده دم به تلاوت آیات قرآن کریم پرداخت و با خدای خود راز و نیاز می‌کرد. مادر دارین درباره او می‌گوید: او رفت و با من خداحافظی نکرد و من هیچ رفتار غیرعادی در وی مشاهده نکردم و تنها چیزی که به یاد می‌آورم این است که وی هنگامی که ظهر چهارشنبه (روز شهادتش) وارد منزل شد، گفت: مادر عجب غذای خوش‌بویی و چه دست‌پخت خوبی داری. اما دارین از آن غذا نخورد، چون روزه بود.»

سرانجام در سال ۲۰۰۲ دارین در یکی از مراکز پلیس رژیم صهیونیستی واقع در یافا عملیات استشهادی خود را انجام داد و اگر چه تلفات زیادی از اشغالگران نگرفت، اما به هدف اصلی خود یعنی ناامن کردن این اراضی رسید.

او در وصیت نامه خود نوشته بود:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

با سلام و صلوات بر سرور مجاهدین و آقای ما حضرت محمد «صلی‌الله علیه و سلم».

اما بعد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «فاستجاب لهم ربهم انی لااضیع عمل عامل منکم من ذکر او انثی بعضکم من بعض فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لاکفرن عنهم سیئاتهم و لادخلنهم جنات تجری من تحتهاالانهار ثواباً من عندالله و الله عنده حسن الثواب» (آل عمران ۱۹۵)

«از آنجا که جایگاه زن فلسطینی از برادران فلسطینی‌اش پائین‌تر نیست، تصمیم گرفتم دومین زن استشهادی باشم و راهی را که شهید وفاء ادریس شروع کرد ادامه دهم، پس در راه خداوند تبارک و تعالی و برای گرفتن انتقام پیکر‌های برادران شهیدمان و انتقام حرمت پایمال شده دینمان و حرمت شکسته شده مساجد و مسجدالقصی و خانه‌های خداوند که اشغال شده و به کاباره‌هایی برای اهانت به دین ما و رسالت پیامبرمان تبدیل گشته که در آن محرمات الهی را مرتکب می‌شوند، جان ناچیز خود را تقدیم می‌کنم.

جسم و جان تنها سرمایه‌ای است که داریم، پس آن‌ها را در راه خدا می‌دهیم تا بمب‌هایی باشیم که صهیونیست‌ها را می‌سوزاند و افسانه قوم برگزیده خداوند را از بین می‌برد. زن مسلمان فلسطینی در گذشته و حال همواره در خط اول مسیر جهاد بر ضد ظلم قرار داشته و دارد، لذا من و تمام خواهران خود را به پیمودن این راه فرا می‌خوانم.

چون این وادی، وادی تمامی آزادگان و افراد شریف و نجیب است؛ لذا از هر کس که به دنبال حفظ عزت و شرف است دعوت می‌کنم قدم به این راه بگذارد تا جنایتکاران صهیونیست بدانند که در برابر عزت و عظمت مقاومت ما و جهاد ما هیچ چیز نیستند؛ تا شارون بزدل بداند هر زن فلسطینی، ارتشی از استشهادیون را متولد خواهد کرد.

اگرچه او همه تلاش خود را بکند تا در دل‌های مادران مرگ بنشاند و بداند که نقش زن فلسطینی به گریه بر همسر و برادر و پدر ختم نمی‌شود، بلکه ما با جسم خود به بمب‌هایی انسانی مبدل خواهیم گشت که در هر نقطه منتشر می‌شوند تا خیال واهی امنیت ملت رژیم صهیونیستی را از بین ببرند و در پایان از تمامی مسلمانان و مبارزان عاشق و شیفته آزادی و شهادت می‌خواهم در این راه شریف و ارزشمند یعنی راه شهادت و آزادگی استوار باشند.

دختر شهید شما: دارین محمد ابوعیشه

منبع: فارس

+