ماجرای مسمومیت دانش آموزان زنجانی چه بود؟
ماجرای مسمومیت دانش آموزان زنجانی چه بود؟

اطلاعات نوشت: پس از گذشت چند ماه از توقف رخدادهایی در برخی مدارس دخترانه کشور و انتقال دانش آموزان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی، شهر زنجان شاهد تکرار این اتفاق تلخ  بود و این در حالی است که هنوز نتایج تحقیقات به عمل آمده درباره حوادث مشابه طی ماه های گذشته اعلام نشده است. […]

- ماجرای مسمومیت دانش آموزان زنجانی چه بود؟

اطلاعات نوشت: پس از گذشت چند ماه از توقف رخدادهایی در برخی مدارس دخترانه کشور و انتقال دانش آموزان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی، شهر زنجان شاهد تکرار این اتفاق تلخ  بود و این در حالی است که هنوز نتایج تحقیقات به عمل آمده درباره حوادث مشابه طی ماه های گذشته اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۲ظهر دیروز گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل برای سلامتی شماری از دانش آموزان هنرستان دخترانه کوثر شهر زنجانبه اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال شد که تیم‌های ارزیاب در محل حاضر شدند.

پس از بررسی های اولیه، دانش آموزان دختر که همگی دچار عارضه ای با علائم مسمومیت شده بودند،به چند بیمارستان منتقل شدند تا به این ترتیب روند درمان آن ها آغاز شود.

حال عمومی دانش‌آموزان خوب است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: وضعیت عمومی دانش‌آموزانی که بر اثر مسمومیت یا اضطراب ناشی از آن به بیمارستان‌های زنجان منتقل شده بودند، مناسب است و اکثر آنان مرخص شدند و چند نفر باقی مانده هم تا ساعاتی دیگر ترخیص خواهند شد.

حسن اسم‌خانی اظهار داشت: ظهر دیروز در پی مسمومیتی که در هنرستان دخترانه کوثر شهر زنجان اتفاق افتاد، شماری دانش‌آموز به بیمارستان آیت‌الله موسوی  و تعدادی دیگر به بیمارستان حضرت ولی عصر (عج)، یک دانش‌آموز به بیمارستان شهید بهشتی و یک دانش‌آموز به بیمارستان امام حسین (ع) زنجان منتقل شدند.

وی تاکید کرد: همه دانش‌آموزان بستری شده، با وضعیت مطلوب و پایدار مرخص شده‌اند و فقط چند دانش‌آموز بستری هستند که وضعیت عمومی مساعدی دارند و تا ساعاتی دیگر ترخیص خواهند شد.مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این که علت این مسمومیت در دست بررسی است، تاکید کرد: مشکل عمده‌ دانش‌آموزان بستری شده در مراکز درمانی، بار روانی و اضطراب ناشی از این حادثه بود.

 توجه به سلامت دانش‌آموزان در اولویت است

همچنین مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تاکید بر این که توجه به سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش‌وپرورش زنجان است، افزود: علل وقوع رخداد دیروز در یکی از مدارس زنجان در حال بررسی است و نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید.

علی اسماعیلی در جمع خبرنگاران، گفت: بلافاصله بعد از دریافت گزارش توسط اداره‌کل آموزش و پرورش، تیم‌های ارزیاب در محل حاضر شدند و به بررسی دقیق موارد و اتفاقات پرداختند.

وی افزود: کمی بعد با تلاش عوامل حاضر در صحنه آرامش به محیط مدرسه بازگشت و فضا تحت کنترل کامل عوامل مدرسه قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به تشریح وضعیت سلامتی دانش‌آموزان پرداخت و گفت: حال بیشتر دانش‌آموزان مساعد بود و نیازی به اقدامات پزشکی و درمانی نداشتند اما شماری از دانش‌آموزان به دلیل ایجاد هیجان بالا دچار استرس و ناراحتی شده بودند که در کوتاه‌ترین زمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مسئول تاکید کرد: اغلب دانش‌آموزان پس از انجام معاینات درمانی سرپایی به دلیل نبود هیچ‌گونه مشکل جسمی ترخیص شدند و به منازل خود بازگشتند.مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تاکید بر این که توجه به سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش‌وپرورش زنجان است، ادامه داد: علل و عوامل وقوع این رخداد در حال بررسی است و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین فرآیند آموزش در مدارس استان بدون کوچک‌ترین مشکلی در حال پیگیری است.

منبع: اطلاعات انلاین