ثروتمندترین برندگان توپ طلا چه کسانی هستند؟/ مسی به گَردِپای رونالدو هم نمی‌رسد!
ثروتمندترین برندگان توپ طلا چه کسانی هستند؟/ مسی به گَردِپای رونالدو هم نمی‌رسد!

در آستانه مراسم باشکوه توپ طلای ۲۰۲۳ نگاهی به ثروت خالص برندگان سابق این جام ارزشمند می‌اندازیم.

به گزارش زیرنویس، معتبرترین جایزه فوتبال به بهترین بازیکن جهان داده می‌شود و در مراسم توپ طلای امسال در روز دوشنبه ۳۰ اکتبر، ارلینگ هالند و لیونل مسی محتمل‌ترین گزینه برای بردن این جایزه به خانه هستند. مسی کاندیدای دریافت هشتمین توپ طلای خود است، در حالی که هالند نیز پس از به ثمر رساندن ۵۲ گل در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی، در رقابت تنگاتنگ با او قرار دارد.

اهدای توپ طلا تقریباً از ۷۰ سال پیش شروع شد و اکثر بازیکنانی که برنده این جایزه بزرگ شدند ثروت بزرگی به دست آوردند. در اینجا به بیشترین درآمدها در لیست دارندگان توپ طلا نگاهی می‌اندازیم.

کریستیانو رونالدو: ۳۶۳ میلیون پوند

کریستیانو رونالدو علاوه بر اینکه محبوب‌ترین ورزشکار جهان است (با بیش از ۸۷۶ میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی) پردرآمدترین ورزشکار جهان نیز به شمار می‌آید. دارایی خالص ستاره پرتغالی که پنج بار برنده توپ طلا شده ۳۶۳ میلیون پوند تخمین زده می‌شود. او با امضای قراردادی دو سال و نیمه با النصر عربستان سعودی در دسامبر ۲۰۲۲ سالانه ۶۲ میلیون پوند به دست می‌آورد و به لطف فرصت‌های تجاری مختلف موجود در این قرارداد، تصور می‌شود که می‌تواند برای هر سال حضور در تیم ۱۷۳ میلیون پوند درآمد داشته باشد. این بازیکن ۳۸ ساله همچنین قرارداد مادام‌العمری با نایکی دارد که در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و ارزش آن ۱ میلیارد پوند است. رونالدو علاوه بر تبلیغ سایر برندها امپراتوری تجاری خود را نیز دارد که شامل هتل‌هایی در سراسر جهان، رستوران‌ها، کلینیک‌ها، فروشگاه‌ها و کمپانی آب معدنی است.

بیشتر بخوانید: درآمد شگفت‌انگیز کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۳/ CR7 با پول پارو کردن وارد گینس شد!

کریستیانو رونالدو

لیونل مسی: ۱۰۵ میلیون دلار

او یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران‌ها به حساب می‌آید بنابراین جای تعجب نیست که برای هشتمین بار برنده توپ طلا شود. بازیکن سابق بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن در ماه ژوئن پس از امضای قرارداد دو سال و نیمه به اینترمیامی دیوید بکام رفت. اعتقاد بر این است که او سالانه حدود ۳۵ تا ۴۷ میلیون پوند درآمد داشته باشد. بر اساس گزارش فوربس، دارایی خالص مسی در ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵ میلیون پوند تخمین زده شد. بدون شک این رقم از زمان انتقالش به اینترمیامی افزایش یافته است.

این بازیکن ۳۶ ساله در کنار دستمزد فوتبالی‌اش، مجموعه‌ای از معاملات اسپانسری نیز دارد که به افزایش درآمد او کمک می‌کند. او در سال ۲۰۱۷ یک قرارداد مادام‌العمر با آدیداس به ارزش ۲۰.۴ میلیون پوند در سال امضا کرد و همچنین سفیر جهانی پپسی شد. مسی برند لباس‌های لوکس خود را با جینی هیلفیگر، خواهر تامی هیلفیگر در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۷ هتل MiM Sitges واقع در یک منطقه ساحلی در نزدیکی بارسلون به قیمت ۲۶ میلیون پوند را خریداری کرد. هتل MiM از آن زمان شعبات دیگری را در ایبیزا، مایورکا، باکیرا و سوتوگراند افتتاح کرده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات یک اتفاق مهم در تاریخ فوتبال/ چرا لیونل مسی به جای «نایکی» با «آدیداس» قرارداد بست؟

لیونل مسی

کاکا: ۷۴ میلیون پوند

قبل از این که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی برای یک دهه توپ‌طلا را بین خودشان تقسیم کنند، آخرین بازیکنی که به این افتخار رسید کاکای برزیلی بود. فوق‌ستاره بازیساز در سال ۲۰۰۷ این جایزه را به دست آورد، همان سالی که گل پیروزی میلان را در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به ثمر رساند.

اسطوره ۴۱ ساله برزیلی در سال ۲۰۱۷ بازنشسته شد و ۷۴ میلیون پوند ثروت دارد که بخشی از آن به لطف فالوورهای زیادش در رسانه‌های اجتماعی است. او اولین ورزشکاری بود که بیش از ۱۰ میلیون دنبال‌کننده در X، توئیتر سابق، به دست آورد و ۲۲.۷ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. این ستاره باهوش قراردادهای سودآوری با شرکت جهانی فناوری هوشمند OPPO، American Tourister و پلی‌استیشن بسته است که اخیراً در تبلیغاتی برای آنها در کنار گرت بیل حضور یافت.

کاکا

کریم بنزما: ۶۲.۵ میلیون پوند

کریم بنزما بازیکن سابق رئال مادرید در سال ۲۰۲۲ برنده توپ طلا شد و ثروتی در حدود ۶۲ میلیون پوند دارد. طبق گزارش‌ها این ملی‌پوش فرانسوی با بازی برای تیم اسپانیایی هفته‌ای ۲۷۵ هزار پوند درآمد داشت و پس از ۱۴ سال در ماه ژوئن این باشگاه را ترک کرد. او قراردادی پرسود برای پیوستن به باشگاه الاتحاد عربستان سعودی امضا کرد و اکنون ۳.۳ میلیون پوند در هفته درآمد دارد. بنزما با یک ساعت «ریچارد میل» به ارزش حیرت‌انگیز ۴۳۵۰۰۰ پوند برای گرفتن این جایزه در سال گذشته به روی صحنه رفت و گفت: «دیدن این جایزه در مقابلم واقعا باعث افتخار من است. این رویای کودکی من بود. من هرگز تسلیم نشدم.»

کریم بنزما

مایکل اوون: ۵۴.۴ میلیون پوند

مایکل اوون که در سال ۲۰۰۱ این جایزه را به خانه برد، دارایی ۵۴.۴ میلیون پوندی دارد. این مهاجم ۴۳ ساله پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۱۳ برای تیم‌هایی مانند لیورپول، رئال مادرید، نیوکاسل یونایتد، منچستریونایتد و استوک سیتی بازی کرد و از آن زمان به عنوان کارشناس برای بی‌تی اسپورت کار می‌کند. او همچنین در پرورش اسب‌های مسابقه‌ای فعالیت دارد و به همراه همسرش لوئیس، مرکز آموزش اسب‌های مسابقه‌ای Manor House Stables را در چشایر تأسیس کرد.

بیشتر بخوانید:

مایکل اوون

زین‌الدین زیدان: ۵۲ میلیون پوند

ستاره فرانسوی زین‌الدین زیدان الهام‌بخش تیمش برای قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ بود و همان سال توپ طلا را برد. او پس از دوران موفق خود به عنوان بازیکن، ابتدا با رئال مادرید کاستیا و سپس با تیم بزرگسالان مربیگری را تجربه کرد. او در سال ۲۰۱۸ بازنشستگی خود را اعلام کرد و ۱۰ ماه بعد بازگشت. اما برای بار دوم در تابستان ۲۰۲۱ از این تیم رفت. زیدان ۵۱ ساله به عنوان سرمربی رئال مادرید سالانه ۲.۳ میلیون پوند درآمد داشت که این مبلغ با احیای این تیم در پایان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ دو برابر شد. او در حال حاضر بدون شغل است و ثروت خالص او ۵۲ میلیون پوند گزارش شده. قرارداد با برندهایی مانند آدیداس، لویی ویتون و کریستین دیور به درآمد او کمک کرده است.

زین‌الدین زیدان

لوئیس فیگو: ۴۱ میلیون پوند

انتقال جنجالی لوئیس فیگو از بارسلونا به رئال مادرید در سال ۲۰۰۰، همان سالی که توپ طلا را به دست آورد، رکورد ۵۰ میلیون پوندی جهان را ثبت کرد. او با درآمد سالیانه ۳.۷۴ میلیون پوندی و ۴۵ گل و ۵۸ پاس گل در ۲۴۹ بازی در طول یک دوره پنج ساله از موفقیت بزرگی در این باشگاه برخوردار بود. فیگوی ۵۰ ساله که اکنون حدود ۴۱ میلیون پوند ثروت دارد در سال ۲۰۱۷ به یوفا پیوست و نقش مشاوره‌ای را بر عهده گرفت و مسابقات را در سراسر جهان تبلیغ کرد.

رئیس یوفا گفت: «لوئیس فیگو بازیکن فوق‌العاده‌ای بود که در نحوه رفتارش در زمین و خارج از زمین نمونه بود. او شخصیتی بسیار مورد احترام دارد و خوشحالم که به تیم ما ملحق شده است.»

لوئیس فیگو

فابیو کاناوارو: ۳۶ میلیون پوند

فابیو کاناوارو، کاپیتان سابق ایتالیا که در سال ۲۰۰۶ جام جهانی و توپ طلا را به دست آورد، ۳۶ میلیون پوند ثروت دارد و قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از بهترین مدافعان تمام دوران‌ها در نظر گرفته می‌شد. او سپس به مربیگری روی آورد و مربی تیم‌هایی در خاورمیانه و چین بوده است. کاناواروی ۵۰ ساله در سال ۲۰۱۹ برای مدت کوتاهی به عنوان سرمربی تیم ملی چین منصوب شد و اخیراً سرمربی سری B باشگاه بنونتو بود. پیش از این گزارش شده بود که او در طول پنج سالی که در چین بود پردرآمدترین مربی در سوپرلیگ چین و چهارمین مربی پردرآمد جهان با درآمد ۱۰.۶ میلیون پوند در سال بوده است.

فابیو کاناوارو

رونالدینیو: نامشخص

قبلا گزارش شده بود که رونالدینیو دارایی خالص ۸۰ میلیون پوندی دارد، اما هزاران پوند را به دلیل بدهی‌های سنگین از دست داد. او در سال ۲۰۱۸ فقط ۵ پوند در حساب خود داشت و همان سال از فوتبال اعلام بازنشستگی کرد در حالی که ۱.۷۵ میلیون پوند بدهکار بود. این اعجوبه ۴۳ ساله به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در منطقه حفاظت شده در کشورش با جریمه‌های سنگین روبرو شد. پس از رهن مجدد اموالش، به دلیل بالا بودن نرخ سود باز هم قادر به پرداخت بدهی نبود و قاضی دستور توقیف گذرنامه وی را صادر کرد. او در سال ۲۰۲۰ به اتهام تلاش برای ورود به کشور با اسناد جعلی در زندانی در پاراگوئه بازداشت شد.

رونالدینیو که در سال ۲۰۰۵ برنده توپ طلا شد، با شرکت‌هایی از جمله نایکی، پپسی، کوکاکولا، EA Sports و Danone قرارداد داشت. او در حال حاضر برای شرکت اسپانسری و توسعه Nooke کار می‌کند، و همچنین یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن Footsider است که به عنوان «برنامه‌ای که جذب نیرو در دنیای فوتبال را تسهیل می‌کند» توصیف می‌شود.

رونالدینیو

منبع: خبـر ورزشی