به گزارش زیرنویس، گروه استان‌ها- یحیی بیابادی: در ماه‌های اخیر موضوع ساماندهی وضعیت قیمت نان در استان کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته و جلسات متعددی برای رفع مشکل نانوایان و افزایش رضایتمندی مردم از کیفیت نان و افزایش زمان پخت نان برگزار شده است. نان اصلی ترین ماده غذایی مورد مصرف مردم است که سهم […]

به گزارش زیرنویس، گروه استان‌ها- یحیی بیابادی: در ماه‌های اخیر موضوع ساماندهی وضعیت قیمت نان در استان کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته و جلسات متعددی برای رفع مشکل نانوایان و افزایش رضایتمندی مردم از کیفیت نان و افزایش زمان پخت نان برگزار شده است.

نان اصلی ترین ماده غذایی مورد مصرف مردم است که سهم بسیار زیادی را از سفر مردم به خود اختصاص داده است زیرا در سراسر جهان نان به عنوان یک خوراک بنیادی شمرده می‌شود.

افزایش ساعت پخت نان و کیفیت نان از مواردی است که نارضایتی مردم را به همراه داشت و دولت نیز برای کنترل و اختصاص سهمیه آرد دولتی کارتخوان های هوشمند را در اختیار نانوایان قرار دارد.

صف‌های طولانی، عدم نصب تابلویی برای اعلام ساعات کار نانوایی و روزهای تعطیل نانوایان بخش‌های دیگر گلایه‌های شهروندان کرمانشاهی از این صنف است.

از ابتدای سال جاری جلسات متعدد کارگروه آرد و نان در استانداری کرمانشاه و فرمانداری کرمانشاه برگزار شد و طی آن جلسات مشکلات نانوایان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه ساماندهی نان در کرمانشاه اجرایی می‌شود

محمد رضا آمویی در تاریخ ۲ مرداد ماه امسال در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسئله مهم نان در استان کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم که مسئله نان بوده مورد توجه قرار گرفته و کیفیت نان، ساعت کار نانوایی‌ها و کم فروشی‌ها از جمله مسائلی است که از سوی مورد مورد اعتراض قرار گرفته است.

افزایش قیمت نان در کرمانشاه/ عدم صدور ‏نرخ‬ نامه قیمت نامه

وی افزود: از سوی دیگر نانواها نیز با توجه به بالا رفتن هزینه‌های جانبی از جمله هزینه کارگر، آب، برق و گاز نسبت به عدم افزایش قیمت‌ها معترض بوده که در مجموع مطالبات و درخواست‌های هر ۲ طرف باید به صورت کامل دیده می‌شد که بر همین اساس جلسات متعدد تشکیل شد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: با تشکیل جلسات در حوزه مسائل مربوط به نان کارهای کارشناسی شده در حوزه شهرستان کرمانشاه انجام گرفت که یک برنامه متناسب شامل ساعت کار منظم، تعطیلات هفتگی منظم، توزیع، کیفیت و کمیت نان و افزایش قیمت نان بر حسب نیاز نانوایی‌ها طراحی شده است.

آمویی با تاکید بر افزایش یارانه در حوزه نان از سوی دولت، خاطرنشان کرد: همچنین در هفته گذشته همراه با یارانه لحاظ شده برنامه کارشناسی شده شهرستان کرمانشاه در شورای آرد و نان استان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و پس از تأیید استاندار با هماهنگی وزارت کشور این برنامه اجرایی خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: تغییرات قیمتی نان در سایر نقاط دیده نشده و به محض تصویب دستورالعمل نهایی از طریق وزارت کشور ساماندهی نان و نانوایی‌ها را خواهیم داشت و نسبت به رفع دغدغه مردم وارد عمل خواهیم شد.

اما طی روزهای گذشته بر اساس مشاهدات میدانی قیمت نان در شهر کرمانشاه حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است اما هیچ‌گونه اطلاع رسانی از سوی مسئولان به مردم صورت نگرفته است و زمانی که مردم برای تهیه نان به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند با افزایش قیمت مواجه می‌شوند و نسبت به گزارش تخلف به مراجع نظارتی اقدام می‌کنند.

افزایش قیمت نان در کرمانشاه/ عدم صدور ‏نرخ‬ نامه قیمت نامه

اطلاع رسانی افزایش قیمت نان در کرمانشاه ضعیف است / عدم صدور ‏نرخ‬ نامه قیمت نان

جمشیدی یکی از شهروندان کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شب گذشته برای خرید نان به نانوایی مراجعه کردم و هنگام استفاده از کارتخوان با مبلغ اضافی رو به رو شدم.

وی افزود: پس از تذکر به نانوا متوجه شدم که قیمت نان افزایش یافته است اما هیچ‌گونه اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

شهروند کرمانشاهی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم با آن مواجه هستند عدم انتشار نرخ نامه جدید از سوی اتحادیه نانوایان، فرمانداری و استانداری کرمانشاه است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت اطلاع رسانی صحیح مردم با آگاهی بیشتری نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام می‌کنند.

در ادامه خبرنگار زیرنویس برای کسب اطلاع بیشتر با نهادهای مربوطه تماس گرفت که از پاسخگویی امتناع کردند.

منبع: مـهر