کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استناد به ماده ۷۱ آیین‌نامه انضباطی، جواد نکونام را به عدم رعایت مفاد این ماده آیین‌نامه محکوم کرد و قرار دستور موقت برای وی صادر کرد تا سرمربی تیم استقلال به دلیل اظهارات علیه داور مسابقه پس از دیدار با آلومینیوم اراک مورخ پنجم آبان به استناد ماده ۱۰۰ مقررات […]

- پاسخ کمیته انضباطی به اعتراض باشگاه استقلال/ تنها راه بخشش محرومیت جواد نکونام

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استناد به ماده ۷۱ آیین‌نامه انضباطی، جواد نکونام را به عدم رعایت مفاد این ماده آیین‌نامه محکوم کرد و قرار دستور موقت برای وی صادر کرد تا سرمربی تیم استقلال به دلیل اظهارات علیه داور مسابقه پس از دیدار با آلومینیوم اراک مورخ پنجم آبان به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رأی مقتضی، از همراهی تیم خود در مسابقات محروم شود. ضمن اینکه نکونام می‌بایست دفاعیات خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت از زمان اعلام حکم به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کند.  

در واکنش به قرار دستور موقت سرمربی تیم استقلال، فرشید سمیعی عضو هیئت مدیره باشگاه اعلام کرد در حکمی که علیه نکونام به ماده ۷۱ اشاره شده وی شامل تعلیق نمی‌شود چون به صراحت در این ماده عنوان تهمت و افترا ذکر شده و باید صراحتا توهین علنی صورت بگیرد اما عناصر تحقق توهین در کلام جواد نکونام وجود نداشت. متاسفانه الان شاهد آن هستیم برای صحبت معمولی و استناد به ماده ۱۰۰، سرمربی استقلال تعلیق می‌شود در شرایطی که در صحبت‌های نکونام کلامی که باعث بی‌انضباطی شدیدی شود و جریان جبران‌ناپذیری شکل بگیرد اتفاق نیفتاد.

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های سمیعی اظهار کرد: قرار دستور موقت قابل تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف است و باشگاه استقلال می‌تواند اعتراض خود را نسبت به این موضوع در این کمیته پیگیری کند.

منبع: خبـر ورزشی