آندری شوچنکو فاش کرد که در کودکی یک توپ رادیواکتیو را به جای توپ فوتبال به خانه برده بود.

. آندری شوچنکو، اسطوره اوکراینی, بمب اتم, بمب‌های اتمی ناکازاکی و هیروشیما, فوتبال - شوچنکو فاش کرد؛ در ۹ سالگی با بمب اتمی بازی کردم!

فاجعه چرنوبیل حداقل ۱۰۰ برابر بیشتر از بمب‌های اتمی ناکازاکی و هیروشیما تشعشعات منتشر کرد. آندری شوچنکو، اسطوره اوکراینی، در حالی که در نزدیکی محل انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بزرگ می‌شد با یک توپ رادیواکتیوی فوتبال بازی می‌کرد. او در ۹ سالگی توپی را که پیدا کرده بود به خانه آورد و پدرش وحشت‌زده شد و توپ را به سرعت از بین برد.

شوچنکو که اکنون ۴۷ سال دارد، دوران فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و در تیم‌هایی مانند دیناموکیف، میلان و چلسی بازی کرد. او گفت: «من یک تکه کوچک از چرنوبیل را به خانه آورده بودم. بمب اتمی کوچکی که در بزرگترین اشتیاقم پنهان شده بود. وقتی به خانه آمدم توپ را مانند یک دارایی ارزشمند در دست داشتم.»

مصدومیت باعث شد دوران شوچنکو در چلسی با مشکلات زیادی همراه باشد. شوچنکو این موضوع را پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان فاش کرد و با دو عمل جراحی فتق و آسیب‌دیدگی کمر، اوضاع جسمی او هرگز بهتر نشد. او گفت: «دوست دارم مردم بفهمند که مشکلات من به خاطر مسائل جسمی بود. رفتار هواداران با من عالی بود اما متأسفانه هرگز نتوانستم بهترین عملکردم را به آنها نشان دهم. می‌ترسیدم مجبور به بازنشستگی شوم.»

شوچنکو پس از بازنشستگی در فوتبال باقی ماند، به سراغ مربیگری رفت و در تیم ملی اوکراین نقش‌آفرینی کرد. قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان انتخاب شود، مربی تیم زیر ۱۹ و زیر ۲۱ سال بود. او به مدت پنج سال در این سمت ماند تا اینکه در سال ۲۰۲۱ پس از پایان یورو ۲۰۲۰ آنجا را ترک کرد. شوچنکو در همان سال مربی جنوا در سری آ شد اما با ۷ شکست در ۸ بازی، تنها پس از دو ماه از کار اخراج شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی