این مطلب راهنمای کاملی درباره ویژگی‌های بهترین دکتر جراح مغز است و اطلاعات کاملی درباره رادیوتراپی مغز در اختیار شما قرار می‌دهد.  وظایف جراح مغز چیست؟  جراحی مغز و نخاع و اعصاب محیطی تسکین درد‌های مزمن درمان بیماری‌های عروقی  درمان هیدورسفالی و تشکیل غیر عادی مایع مغزی نخاعی درمان انحراف ستون فقرات  ویژگی‌های بهترین […]

 

این مطلب راهنمای کاملی درباره ویژگی‌های بهترین دکتر جراح مغز است و اطلاعات کاملی درباره رادیوتراپی مغز در اختیار شما قرار می‌دهد. 

وظایف جراح مغز چیست؟ 

جراحی مغز و نخاع و اعصاب محیطی

تسکین درد‌های مزمن

درمان بیماری‌های عروقی 

درمان هیدورسفالی و تشکیل غیر عادی مایع مغزی نخاعی

درمان انحراف ستون فقرات 

ویژگی‌های بهترین دکتر جراح مغز چیست؟ 

در نظر داشتن ویژگی‌های دکتر جراح مغز و اعصاب به شما کمک می‌کند با اطمینان خاطر مراحل درمان را سپری کنید. موارد زیر مهم‌ترین معیارهای بهترین دکتر جراح مغز است:

بررسی مدارک تحصیلی جراح مغز 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای انتخاب دکتر جراح باید به آن توجه داشته باشیم مدارک تحصیلی است. معتبر بودن مدارک به معنای داشتن صلاحیت برای تشخیص و درمان مشکلات مغز و اعصاب است. 

سابقه و تجربه جراح مغز 

سابقه فعالیت حرفه‌ای و جراحی‌های متعدد از عوامل مهمی است که موفقیت درمان را تضمین می‌کند. بهتر است هنگام انتخاب بهترین دکتر جراح مغز سابقه جراحی‌های موفق او را بررسی کنید تا بتوانید از درمان نتیجه بهتری بگیرید. البته تاکید بر تجربه به معنای این نیست که پزشکانی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، نمی‌توانند راهکارهای درمانی مناسبی اتخاذ کنند؛ بلکه اعتماد کردن به فردی که سابقه جراحی‌های متعدد دارد آسان‌تر است. 

استفاده از ابزار و روش‌های دقیق تشخیص 

 بهترین جراح مغز کسی است که برای تشخیص مشکلات مغز و سیستم عصبی از ابزارهای دقیق استفاده می‌کند تا احتمال بروز خطا و اشتباه را کاهش دهد. برای تشخیص اختلالات عروقی مغز، روش‌های متعددی نظیر: مگنتوآنسفالوگرافی، نوار مغزی، آم آرآی، پت اسکن، سی تی اسکن، بررسی مایع مغزی و نخاعی و آنژیوگرافی استفاده می‌شود. 

رادیوتراپی مغز

چه زمانی به دکتر جراح مغز مراجعه کنیم؟ 

در صورتی که درگیر مشکلات سیستم عصبی هستید ، پزشک یا جراح عمومی در تهران شما را به جراح یا متخصص مغز و اعصاب ارجاع می‌دهد. البته ارجاع به جراح صرفا به معنای این نیست که شما نیاز به جراحی دارید، بلکه جراح ، وضعیت بدن بیمار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بهترین اقدام درمانی را اتخاذ می‌کند. ممکن است برخی از بیماران، بدون استفاده از روش تهاجمی و فقط با دارو درمان شوند، درحالی که برخی دیگر نیاز به جراحی یا هر دو روش به صورت توامان داشته باشند.  

رادیوتراپی مغز چیست؟ 

یکی از درمان‌های موثر برای از بین بردن تومورهای ثانویه مغزی، رادیوتراپی مغز است. تومورهای ثانویه مغزی وقتی ایجاد می‌شوند که سرطان از نقاط دیگر بدن به مغز سرایت کند یا اصطلاحا متاستاز دهد. فردی که درگیر این مشکل می‌شود ، علائمی نظیر سردرد، حالت تهوع، خواب آلودگی، دوبینی و اختلالات حسی و حرکتی دارد که پزشک برای درمان و از بین بردن علائم از رادیوتراپی مغز استفاده می‌کند. 

تعداد جلسات رادیوتراپی برای بیماران متفاوت است و متناسب با شرایط جسمی آن‌ها بین ۱ تا ۱۰ جلسه متغیر است. در این روش بیمار دردی احساس نمی‌کند و لازم نیست کار خاصی انجام دهد. 

فقط کافی‌ست بیمار روی تخت دراز بکشد و با کمک تکنیسین رادیوتراپی ، ماسک پلاستیک مخصوصی را روی صورت خود قرار دهد. تکنیسین بعد از اینکه وضعیت بیمار را روی تخت ثابت کرد، اتاق را به مدت چند دقیقه ترک می‌کند تا اشعه از زوایای مختلف به تومور تابانده شود.  

چند روز تا دو هفته طول می‌کشد تا رادیوتراپی مغزی علائم بیماری را از بین ببرد. بهتر است بدانید بعد از جراحی، استفاده از این روش موثرترین درمان برای از بین بردن تومور است و در صورتی که توسط یک پزشک ماهر انجام شود، می‌تواند درمان موثری برای سرطان باشد.

جراحی عمومی در تهران

آیا رادیوتراپی مغز عارضه‌ای هم دارد؟ 

یکی از نگرانی‌های متداول کسانی که می‌خواهند رادیوتراپی یا پرتودرمانی مغز انجام دهند، درباره عوارض آن است. بهتر است بدانید همه افراد درگیر عوارض نمی‌شوند، اما ممکن است برخی از آن‌ها به طور موقتی درگیر ریزش مو شوند یا اینکه حالت تهوع خفیفی داشته باشند که با استفاده از داروهای ضد تهوع هم می‌توان این علائم را کنترل کرد. 

خواب آلودگی و واکنش پوستی روی پوست سر هم از عوارض دیگر پرتودرمانی مغز است که بعد از پایان طول دوره درمان، این علائم از بین می‌روند. 

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی عرفان نیایش از برترین بیمارستان‌های خصوصی در تهران است که کلینیک‌های متعددی دارد و مجهز به ابزارهای تشخیصی و درمانی دقیق است. پزشکان متخصص، کادر درمان و پرسنل حرفه‌ای و متعهد این مجموعه نیز خدمات درمانی با کیفیتی را به بیماران ارائه می‌کنند و رضایت آن‌ها را جلب می‌کنند. 

چه موقع به جراح عمومی در تهران مراجعه کنیم؟ 

جراحی عمومی یکی از تخصص‌های پرکاربرد در پزشکی است که نباید آن را با پزشکی عمومی اشتباه بگیریم. جراح عمومی تخصص و مهارت کافی در زمینه جراحی کیسه صفرا، معده، روده، کبد، لوزالمعده و غده تیروئید، بواسیر و شقاق یا سرطان‌های دستگاه گوارش و سینه دارد.

 همچنین جراح عمومی در تهران و شهرستان در زمینه مراقبت‌های ویژه نیازمند جراحی اورژانس تخصص کافی دارد و می‌تواند در شرایط اضطراری، دست به جراحی بزند. 

بهترین جراح عمومی در تهران کسی است که علاوه بر دانش و مهارت کافی در زمینه آناتومی و فیزیولوژی برای انجام جراحی و مراقبت‌های قبل و بعد از آن، بتواند در لحظه تصمیم درستی بگیرد و بهترین راهکار درمانی را انتخاب کند. همچنین با توجه به اینکه جراح عمومی در تهران در اتاق عمل فعالیت دارد و اتاق عمل شرایط پراسترسی دارد، لازم است جراح توانایی مدیریت پرسنل اتاق عمل را داشته باشد و با آموزش یا نظارت بر کارهای آن‌ها شرایط اتاق عمل را مدیریت کند تا جراحی با موفقیت به پایان برسد. 

جمع بندی 

جراحی مغز و اعصاب جزو سخت‌ترین اقدامات درمانی پزشکی است که باید توسط جراح ماهر و باتجربه انجام شود. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره ویژگی‌های بهترین دکتر جراح مغز در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت نیاز بتوانید بهترین خدمات درمانی را دریافت کنید. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد. 

 

منبع خبر: رکنـا