مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: این آقایی که علیه پرویز دهداری حرف زده است را اول از نظر جایگاه اجتماعی بسنجید.

تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در دیدار با ملوان ۲ امتیاز مهم را از دست داد تا انتقاداتی به این تیم و کادر فنی‌اش شود. درباره این تیم و همچنین موضوعات جنجالی این روزها بخصوص بحث حواله‌های خودروی اهدایی به بازیکنان تیم ملی با رضا وطنخواه مربی و بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت و گویی را انجام داده‌ایم.

وطنخواه در ابتدا درباره ماجرای خبرساز اهدای حواله‌های خودرو به بازیکنان تیم ملی گفت: من نمی‌گویم پاداش ندهید. ما که بخیل نیستیم، اما هر چیزی حد و اندازه دارد. مگر تیم ما قهرمان جام جهانی شد؟ مگر از گروه مان صعود کرده بودیم؟. اگر قهرمان جام جهانی شدند ماشین ۱۰۰ میلیاردی بدهند، اما حق ندارید پول مملکت را اینگونه خرج کنید. بروید و به داد خیلی از جوانانی که ورزش می‌کنند و آینده ندارند برسید منِ رضا وطنخواه با یک نان بربری سیر می‌شوم، ولی متاسفم که سرمایه مملکت اینگونه حیف می‌شود.

وی افزود: فوتبال ایران چقدر در این سال‌ها پیشرفت کرده که اینگونه برای بازیکنان پاداش تعیین می‌کنید؟ فوتبال ما پیشرفتش این است که می‌رود و در جام جهانی آن شکست سنگین را متحمل می‌شود! ما با خدابیامرز دهداری در قطر سوم آسیا شدیم. همه هم آماتور بودیم؛ از مربی تا بازیکن. کدامیک از این مربیان به آن افتخار رسیدند؟ از آن زمان تا الان که میلیاردها تومان به فوتبال پول داده اند مقامی آورده‌اند در آسیا؟ اگر آوردند پزش را بدهند. این پول‌ها برای آیندگان است. نمی‌گویم پول ندهید، ولی حد و اندازه را رعایت کنید. الان برادرمن «بیوک» با آن سابقه درخشان در فوتبال ایران با ویلچر هم نمی‌تواند حرکت کند، ولی یک نفر از مسئولان حالش را هم نمی‌پرسد. این انصاف است؟ یعنی پیر شدی باید شما را بندازند دور؟

وطنخواه دستیار سابق مرحوم دهداری در ادامه درباره اظهارات اخیر بهروز سلطانی که زنده یاد پرویز دهداری را دیکتاتور نامیده بود گفت: شما باید ببینید این حرف‌ها از دهن چه کسی درآمده است؟ آن فرد را در جامعه در نظر بگیرید. هر ننه قمری فوتبالیست می‌شود، اما همه که جایگاه اجتماعی ندارند. خیلی‌ها این حرف‌ها را می‌زنند. آقای دهداری تنها کسی بود که در جام ملت‌ها تیم را سوم کرد. کاپیتان تیم ملی مملکت بوده است. کسی که می‌خواهد خودش را مطرح کند به یک آدم بزرگ می‌چسبد. این‌ها اگر معرفت داشته باشند این حرف‌ها را درباره کسی که دستش از دنیا کوتاه است نمی‌زنند.

ظلم نیست یک بازیکن برای حذف از جام جهانی ماشین ۱۰۰میلیاردی بگیرد؟/ یک فوتبالیست بزرگ در زیر زمین زندگی می‌کند/ اگر معرفت داشت درباره دهداری این حرف ها را نمی زد

وی درباره دیدار دیشب پرسپولیس و ملوان گفت: از وقتی فوتبال را کنار گذاشتم یک مسابقه را کامل ندیده‌ام، چون ۱۱ سال در این تیم جان کندم مجانی و کسی حالم را نپرسید. از دیدن این فوتبال خوشحال نمی‌شوم. البته بخش‌هایی از بازی را دیدم. فقط می‌توانم به جوانان ملوان تبریک بگویم که دیشب جانانه برابر پرسپولیس بازی کردند.

مدافع سال‌های دور پرسپولیس درباره مشکلات مالی این باشگاه گفت: ماها آدم نبودیم که مجانی بازی می‌کردیم؟ یک زمان باشگاه مشکل دارد و باید همه تحمل داشته باشند. ما مربیان بزرگی داشتیم که مجانی کار کردند و موفق هم بودند. به گل محمدی و بقیه احترام می‌گذارم، ولی یک مقدار ملاحظه کنند. البته این موضوع که تیم بزرگی، چون پرسپولیس این حجم از مشکلات را داشته باشد عجیب است. کشورهای دیگر برای فوتبال خود سرمایه گذاری کرده اند و ما درجا زده‌ایم. خیلی سال قبل ما با پرسپولیس رفتیم کشورها عربی و مسابقه دادیم. همه آن‌ها غیر از عراق زمین خاکی داشتند. الان ببینید آن‌ها کجا هستند و ما کجا. همان کشورهایی که زمین خاکی داشتند میزبان جام جهانی می‌شوند.

وی درباره شکایت‌های این روزهای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از هم گفت: مسئولان قدیم باشگاهای استقلال و پرسپولیس چه کسانی بودند الان چه کسانی هستند؟ الان فقط دعوا بر سر پول است. این مدیران را سابقه ورزشی‌شان را کسی نمی‌داند شده‌اند همه کاره و نه برای باشگاه‌ها کاری می‌کنند و نه احترامی به پیشکسوتان می‌گذارند. فقط دنبال پول هستند. بنده کسی با ما کاری ندارد. من در باشگاه شاهین در کنار آقای طاووسی فعالیت می‌کنم و خدا را شکر عضو هیات مدیره دانشگاه هم هستم و نیازی ندارم، اما بروند ببینند آدم‌های بزرگ این مملکت چه می‌کنند. به داد امثال بیوک وطنخواه برسید. یک زمان بازیکن پرسپولیس و تیم ملی بود. اکبر کارگرجم کجاست؟ می دانید یک بازیکن بزرگ تیم ملی و باشگاه استقلال این روزها در زیرزمین زندگی می‌کند؟ این ظلم نیست که حال او را نپرسند و بروند به یک بازیکن برای حذف از جام جهانی ماشین صد میلیاردی بدهند؟ متاسفم برای مسئولانی که اینکاره نیستند و تنها به دلیل وصل بودن شان به قدرت آنجا نشسته‌اند.

 

منبع: خبـر ورزشی